Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Diverse » Planter

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
benny,

Men Jamie kan jo læse rådene og hvad han så vælger at følge, er jo så op til ham.

Ja, god ide, og jeg ved hvad resultatet bliver, for jeg har været der allerede "grine"
Mit akvarie taler for sig selv, selv rigtig gamle blade på cryptocoryner er algefri såååå
jeg kan da godt lave lidt vandmålinger når jeg har tid...mit akvarie er i balance, vil dog snart skifte min sorte HMF måtte ud fra Unimati, den kan ikke holde vandet klart nok selvom jeg også har en 2180 eheim på, de blå HMF måtter skulle være bedre, de føles også helt anderledes og faste i materialet.

Svar med citat  

Postnummer og by: 8881 thorsø
Mit akvarie er ikke ny indkørt, det har været igang de sidste to år. Bare til info :-)
Grundet <0,3 er den laveste værdi på mit test kit :-) så ved kun den er på det eller under.

Angående algerne er jeg glad for de mange svar. Så vil lige kigge lidt på dem og så prøve mig lidt frem.
Og Benny, jeg napper lige dem af med begyndende pensel alger

:thx:

Svar med citat  

ntt,

gør dig selv en tjeneste og meld dig ind på www.akvariegoedning.dk

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
ntt skrev:
Mit akvarie er ikke ny indkørt, det har været igang de sidste to år. Bare til info :-)

Jeg er med på, at du har skiftet fra anden type fisk til discus og derfor mit lille "nyt" og altså ikke ny indkørt ;-)
Det er så det med andet foder/mere foder, højere temp. og hvad der ellers evt. er lavet om på, der rykker balancen i dit akvarie og derfor har du pludselig alger i akvariet.

Men pøj pøj......dit problem er set større - også hos folk der bruger gødning. "neutral"

Svar med citat  

Postnummer og by: 8881 thorsø
Lars, har benyttet den hjemmeside mange gange, dog har de lige lavet om på den og den fungerede ikke optimal sidst jeg kiggede.

Ja det har du enlig ret i Benny :-) glemte vist at nævne at jeg bruger gødning, dog i en begrænset mængde.

Det er hellere ikke alarmerende mine alger, vil bare gerne fange dem i opstarten, så de ikke kommer ud af kontrol.

Svar med citat  

Ja, det med planter er vel for de fleste en svær størrelse, men trådstarters problem er da ikke grelt, det ser da ok rimeligt ud, det er da set langt langt værre.

Sværdplanter som på billedet er nemme, de skal have masser af gødning, særligt bundgødning.

Opfylder man de 5 parametre som jeg linkede til så går det meget let.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Boardindeks » Diverse » Planter