Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Diverse » Selskabsfisk til discus

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
Hej,

Jeg har fået disse scalarer, små unger krop 3-4 cm uden finner.
Er der nogen herinde der har erfaring med opfodring af scalarer ? jeg giver dem discus sv2000 og flagefoder, og discusgranulat, de spiser stille og roligt.
Jeg har bare hørt at fx. altum kunne være ret vanskelig ?
Dem jeg har anskaffet er ikke vildtfangede, men F2, el F3, en ren stamme ihvertfald.
Min mening omkring scalarer er at de er nemme at holde, de kræver vel mindre end discus, men 1 vandskifte/uge får de da, og foder flere gange dagligt.
Jeg håber selvfølgelig de kan vokse fint op og få de røde aftegninger over ryggen, som er kendetegnende for "manacapuru" varianten.

Svar med citat  

lars8000 skrev:
Hej,

Jeg har fået disse scalarer, små unger krop 3-4 cm uden finner.
Er der nogen herinde der har erfaring med opfodring af scalarer ? jeg giver dem discus sv2000 og flagefoder, og discusgranulat, de spiser stille og roligt.
Jeg har bare hørt at fx. altum kunne være ret vanskelig ?
Dem jeg har anskaffet er ikke vildtfangede, men F2, el F3, en ren stamme ihvertfald.
Min mening omkring scalarer er at de er nemme at holde, de kræver vel mindre end discus, men 1 vandskifte/uge får de da, og foder flere gange dagligt.
Jeg håber selvfølgelig de kan vokse fint op og få de røde aftegninger over ryggen, som er kendetegnende for "manacapuru" varianten.

billeder :

http://www.google.dk/search?q=scalare+m ... 80&bih=530

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
Ja de kan klare en del de scalare, men vil du have store flotte scalare så skal der altså stadigvæk godt vand til, og indtil gudefilteret dukker op er det lige med vandskift. Personligt ville jeg ikke slække på de rutiner jeg har fra discus hvis jeg havde nogle scalare jeg ville have det optimale ud af. Jeg er dog blevet fan af mysis og ørredpiller som foder til discus, og ville også bruge det til scalare, men kan du ikke få fat i det eller synes du bedre om det du bruger nu, så skal det nu også nok få dem op i en rigtig god størrelse. Held og lykke med dem.

Svar med citat  

Ok, tak, jeg vil da se om jeg kan finde de ørred piller, ja vandskifte vil jeg ikke slække på, men har dog sat temperaturen gradvist ned fra 29 til godt 27.
Problemet med ørredpiller er vel at man evt. skal købe en kæmpepose, og det er jo meget til 8 scalarer "HAP" men pyt.
Jeg poster nogle billeder af ungerne, håber det er tilladt på en discus side "HAP"

Svar med citat  

De scalarer er ikke så glade for sv2000 young food, og tørfoder, men artemia går de amok med, så de får nok snart størrelse.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest Sjælland
Postnummer og by: 4470 Svebølle
hej har fundet et link til ørredefoder
http://www.fiskogfoder.dk/andet_foder.html

Er det noget man evt kan bruge til discus også. og er der nogle der har erfaring med dette?

Hilsen
Mikael

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Er det ørredfoder i mangler er jeg leveringsdygtig

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
Allanski skrev:
Er det ørredfoder i mangler er jeg leveringsdygtig

Hej allan

Jeg vil gerne købe noget af det ørredfoder. Har aldrig prøvet det tidligere, men har hørt så meget positivt om det. Kører idag hovedsageligt med mysis (fra fyn). Derudover lidt
Black Worm, millings mv. Jeg har en stående bestilling hos Tonni, som bare venter på at min vej falder forbi fyn. Vi kunne evt. finde ud af noget i den forbindelse, hvis du vil hjælpe med lidt af det ørredfoder.

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Boardindeks » Diverse » Selskabsfisk til discus