Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Diverse » Selskabsfisk til discus

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Limfjordens Perle.
Postnummer og by: 7900 Nykøbing Mors
KrisA skrev:
Dine discus vil helt sikkert prøve og spise dine malleunger hvis de kan fange dem.

Det er muligt, at de vil forsøge, men så finder de altså lynhurtigt ud af, at småkravlet er tykhudede og dropper ideen.
Den ene gang for år tilbage hvor jeg havde et par (ganske forbandet produktive) ynglende ancistrus, myldrede de uforstyrret rundt overalt - og som sagt også i spandpumpen.
Og det var så afgjort ikke noget problem IKKE at fange dem "mad"

Blues.
-------

Rigtige mænd har Heckler :-)

-------------------------------------------------------
Never let them see you sweat. "Colin Powell"

Svar med citat  

Postnummer og by: 2300 kbh S
hmm... Blues, jeg tror ikke dine VF fisk har vidst hvordan man skulle tage livet af sådan en flok ancistrusmaller... "grine"

Mine kulturfisk kan da sagtens finde ud af det, det giver et fint smæld når de hakker dem første gang, og så er de døde på stedet og bliver hurtigt spist. HAPS!!! "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Limfjordens Perle.
Postnummer og by: 7900 Nykøbing Mors
"grine" Lau er du nu sikker på at det ikke er piratfisk du har? Eller ligger hele forskellen i, at jeg husker at fodre mine "wink"

Som sagt har jeg kun den ene erfaring, og dengang blev ungerne altså (desværre "wink" ) ikke ædt.

Blues.
-------

Rigtige mænd har Heckler :-)

-------------------------------------------------------
Never let them see you sweat. "Colin Powell"

Svar med citat  

Geografisk sted: Fyn
Postnummer og by: 5792 Årslev
He he! "grine"

Good one, Lau! "HAP"

Det er faktisk lige før, jeg får lyst til at prøve at fange nogle af de små ancistrus-unger for at se, om mine discus æder dem. "yummy"

I øvrigt er det altså virkeligt nogle produktive foderrejer, jeg har fået mig - jeg "høster" levende foder 2-3 gange om ugen til mine discus. Og det er super sjovt at se dem gå på jagt efter rejerne. "bigsmile"
Det lykkedes som regel altid nogle af rejerne at slippe fra dem og gemme sig, så nu er der vist efterhånden levende rejer i samtlige baljer i garagen. "wink"

„When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.“

Svar med citat  

Postnummer og by: 2300 kbh S
Ja rcs-rejer har man hurtigt i alle baljerne, jeg har pt 15 stk 128liters akvarier kørende med forskellige L-maller, her går også en del rcs rejer som egentlig stammer fra nogle bifangster sammen med nyindkøbte fisk, de går så og tager lidt foderrester og sidder og piller i hmf-filtrene.

Dog kan jeg se en væsentlig forskel på mængden af rejer i de forskellige akvarier, og jeg er faktisk sikker på at en del af hypancistrus-arterne tager rejeyngel som fodertilskud, da der i akvarier med voksne hypancistrus-maller ikke er lige så mange rejer som i dem med herbivore mallearter og dem der er tilstede i hypancistrus-baljerne er stort set kun fuldvoksne rejer.

Udover det så ryger der da tit og ofte et netfuld rejer ind til mine Leopoldi-rokker, discus, crenicichlaer og sommerfuglecichliderne og så er der ellers fart over feltet i de andre baljer. ;)

Svar med citat  

Geografisk sted: Sydøstjylland
Postnummer og by: 7000 Fredericia
Hej Lone. Min erfaring med ancistrus er at de er kønmodne når hannernes "skæg" er nogle mm lange. Mine bliver kærlige "wink" efter vandskift. I naturen yngler de når vandstanden skifter f. eks. ved kraftig regn, så det hænger meget godt sammen.
mvh Klaus. Jeg fik for resten standset sygdommen hos mine Discus....

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 6715 esbjerg
Hej Lone en nem måde og lave en rejer fælde på den virker fint ta en halvliters vand flaske og bor en 5mm hul på proppen og skære den halvt over og vend lugen ned i halvdelen .

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  

Klaus skrev:
Hej Lone. Min erfaring med ancistrus er at de er kønmodne når hannernes "skæg" er nogle mm lange. Mine bliver kærlige "wink" efter vandskift. I naturen yngler de når vandstanden skifter f. eks. ved kraftig regn, så det hænger meget godt sammen.

Passer også meget godt med mine observationer. Jeg synes bare, at de var lidt "små" til allerede at gå i gang med at yngle - men hannernes "skæg" var da allerede ret flot. "bigsmile"

Klaus skrev:
Jeg fik for resten standset sygdommen hos mine Discus....

Dét lyder jo bare super godt, Klaus. "HAP"

„When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.“

Svar med citat  

kenan skrev:
Hej Lone en nem måde og lave en rejer fælde på den virker fint ta en halvliters vand flaske og bor en 5mm hul på proppen og skære den halvt over og vend lugen ned i halvdelen .

Tak for idéen! Det vil jeg prøve. "thums_up"

Svar med citat  

Blues skrev:
"grine" Lau er du nu sikker på at det ikke er piratfisk du har? Eller ligger hele forskellen i, at jeg husker at fodre mine "wink"

Som sagt har jeg kun den ene erfaring, og dengang blev ungerne altså (desværre "wink" ) ikke ædt.

Jeg har så konstateret, at mine discus ligesom Lau´s har lidt "piratfisk-gener" i sig. "grine"
Jeg har nemlig i min ene discusbalje også nogle ancistrusmaller, der er gået i "ynglemode" - og hvis ungerne ikke sørger for at holde sig gemt under trærødder, så bliver de altså jagtet (MEGET ivrigt) og ædt med, hvad der ligner, stort velbehag. "yummy"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Boardindeks » Diverse » Selskabsfisk til discus