Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Aktiviteter

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forfatter besked
Brugeravatar

Postnummer og by: 2740 Skovlunde
Enold skrev:
ikke for at lave "støj" men der ER noget jeg ikke helt fatter? Jeg troede at definitionen på ALBINO var at der var en total mangel på farvet pigment. Og at grunden til at de får røde øjne er at lyset reflekteres fra øjets "bagvæg". Og så er det lige at jeg undres "i det stille" over at se en RØD Albino. ER der en forklaring jeg har misset "?" "?" "?"

albino, individ, der lider af en arvelig sygdom med defekt i enzymet tyrosinase, som medvirker ved dannelsen af pigment. Der findes flere former for albinisme. Mest kendt er formen, hvor hud, hår og øjets regnbuehinde mangler pigment: Kropsbehåringen er hvid, øjnene blå eller grå og huden meget lys og lysoverfølsom med stor risiko for at udvikle hudkræft. Synet er også dårligt pga. udviklingsdefekter i øjets nerver.
Albinisme forekommer hos mennesker og de fleste dyrearter. Sygdommen arves recessivt, hvorfor man skal arve et sygdomsgen fra begge forældre for at fødes med albinisme.

recessivitet, manglende gennemslagskraft af en udgave af et gen (en allel). Recessive gener udtrykkes kun, når de findes på begge kromosomer (dvs. hos organismer, der er homozygote for det pågældende gen). I heterozygoter udtrykkes det dominante gen. Se også dominans.

Ja Enold, du må have misset en del, "wink" jeg kan ikke huske om du var med på hjemmemødet hos Bering på Fyn sidste år?, hvor jeg holdt et kort og lille foredrag om genetik ved discus! "neutral" så ville du vide hvorfor, albino kan vise røde og gule farver! "sorry" men det kan vi jo tage når du engang kommer her forbi! "wink" men meget kort, albinisme påvirker kun de sorte pigmenter "melanoforer" via melaninen, og ikke de røde og gule pigmenter! derfor kan fisk og dermed discus vise både røde og gule farver! Bjarne.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Postnummer og by: 2635 Ishøj
Aha! "shock"

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2730 Herlev
guppy09 skrev:
Kan kun sige at de to albinoer jeg købte som var 6-7cm er nu 14-16cm, og er i en rigtig fin kvalitet både i form og i farve, "HAP" så jeg kan da kun anbefale futterhaus, at der er nogen discus imellem der ikke vokser m.m. Kan jo skyldes mange ting, og ikke nødvendigt vis futterhaus skyld!
Her er lige et par billeder fra i dag. "wink"
Vedhæftet fil:
albino rød1.jpg
Rød Albino fra Futterhaus tur.
Vedhæftet fil:
albino rød2.jpg
den ene røde albino som måske er en han! ca. 14cm. "neutral"
Vedhæftet fil:
albino rød3.jpg
den anden albino som ligner en hun! er ca.16cm."HAP" Bjarne.

Jeg tror nu det er lige omvendt (Hun/han:)

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2740 Skovlunde
guppy09 skrev:
Kan kun sige at de to albinoer jeg købte som var 6-7cm er nu 14-16cm, og er i en rigtig fin kvalitet både i form og i farve, "HAP" så jeg kan da kun anbefale futterhaus, at der er nogen discus imellem der ikke vokser m.m. Kan jo skyldes mange ting, og ikke nødvendigt vis futterhaus skyld!
Her er lige et par billeder fra i dag. "wink"
Vedhæftet fil:
albino rød1.jpg
Rød Albino fra Futterhaus tur.
Vedhæftet fil:
albino rød2.jpg
den ene røde albino som måske er en han! ca. 14cm. "neutral"
Vedhæftet fil:
albino rød3.jpg
den anden albino som ligner en hun! er ca.16cm."HAP" Bjarne.

Kan nu bekræfte at det er en han og hun som jeg skrev "HAP" de er ved at lægge æg i stue akvariet, "HAP" og jeg kan se hvad der er han og hvad der er hun, på læggerøret, "wink" Bjarne .

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
fedt så ser vi frem til nogle unger
rockon rockon
hilsen søren

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2730 Herlev
Super!!!
Det kører for dig Bjarne.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Boardindeks » Info » Aktiviteter