Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Aktiviteter

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Postnummer og by: 2730 Herlev
Jo tak jeg synes selv jeg har været meget godt over dem hele vejen, men alligevel er det da lykkedes at få noget flag. så lige nu har jeg 2 stk. gående i min reol på 34gr.
Jeg tror det er Rip, Rap og Rup jeg har fået fat i. Ment på den måde at de måler ca. 15-16 og 17cm, og så tror jeg at det er 3 hanner. Så nej Allan der er ikke nogen par dannelser. Men så kan man jo forsøge sig med noget andet spændende.
Albino White Diamond vs. Yellow Melon.
Kunne det ikke være et spændende match up ??

Senest rettet af MS-DIY 13/02/2014 14:33, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Brugeravatar

Fancy navne....
Jeg prøvede lige og google dem og kom så frem til den her side.
Jeg ville egentlig sige at jeg har en af hver "kriz"
http://www.clcdiscus.com/discus-shop/en ... lon-discus

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
er ikke meget for at ligge billeder på efter Martins super fisk
de har vokset fantastisk :bravo:
de er super flotte Martin godt gået rockon rockon rockon

jeg købte 2 majestic web den ene aflivede jeg efter kort tid den havde det ikke godt
den anden har stort set ikke vokset den vil ikke rigtigt i gang den spiser vokser bare ikke
så købte jeg 2 ringleopard
den ene er så småt kommet i gang med at vokse den anden skar der ikke så meget med "mad"
de har fået 2 varmekure men ikke hjulpet meget

her er et par billeder

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Lidt en træls historie hva Søren.
De 3 fisk du har tilbage , Tror du at de er syge eller hvorfor er de ikke vokset ? Jeg ved selvfølgelig godt at der kan være en der aldrig rigtig vokser som de andre men hos dig er det så kun en der trives.

Jeg kan se at de går sammen med andre fisk, har der været problemer da du satte dem sammen , jeg tænker på østfisk sammen med Dk opdræt ?

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  
Brugeravatar

Allan de andre fisk syntes jeg ikke der ikke problemer med

De har været ens lige fra starten
Martins fisk havde jeg de første 3 uger der voksede de 1,5 cm
De gik i samme karentæne Akvarie som mine de voksede bare ikke
Hilsen søren

Svar med citat  

Geografisk sted: Skanderborg
Postnummer og by: 8660 Skanderborg
Øv - hvor ærgerligt for dig "sad"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Det er sgu træls Søren.......Jeg har i flere tilfælde stået med samme problem og for f..... hvor er det surt.

Mine oplevelser af samme karakter har også omhandlet turkis varianter (leopard, ring leopard, tiger) og min teori er, at man i sin iver efter af få fremavlet prikker, lodrette streger og i det hele taget noget "lidt for fancy" ser bort fra, hvad det er man krydser og jo, man opnår måske nok det ønskede resultat mht. prikker, streger og lign. men fisken som sådan er noget "skravl" der - når man ser bort fra udseendet - falder helt igennem.

Det handler nok om "dollar" og resten er man ligeglad med. "sad"

Svar med citat  
Brugeravatar

jeg skal ikke kunne sige om jeg har været dygtig nok men har virklig prøvet at gøre det bedst muligt "bigsmile"

hilsen søren

Svar med citat  
Brugeravatar

søren svensson skrev:
jeg skal ikke kunne sige om jeg har været dygtig nok men har virklig prøvet at gøre det bedst muligt "bigsmile"

hilsen søren

Jeg mener over hovedet ikke man kan sætte en finger på dit fine arbejde Søren!!
Som du selv siger så voksede mine 1,5cm under samme forhold på blot 3 uger.
Jeg tror det er en kombi af flere ting og her tænker jeg på stress og måske skravl som Benny er inde på.
Da vi kom der ned fik vi at vide at den nye sending til futterhause nær ikke var kommet.
Så der har været lidt travlt de sidste par dage op til vores besøg.
Som jeg har forstået det, for Futterhause det fra et centralt lager i Tyskland. Og hvem ved, måske de kun lige er landet der for så at blive sendt videre.
Derfra går turen så til KBH og nu skulle man så tro at der var ro på. Næ nej, der bliver de så sat på plads af mine røde bæster. Aldrig har jeg set så madglade væsner, ja okay lige bortset fra den Labrador jeg har haft.
Det er ikke lutter lagkage med Discus der æder som svin og vokser hurtigt. De har en temmelig aggressiv adfærd. Og det viste de også fra dag 1, da de kom hjem til mig. De overtog totalt styrringen i baljen, selv over for vel voksene fisk.
Jeg ved godt der en del ubekendte i denne teori, men kan alligevel ikke lade være med at tænke i den retning.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Vi kan slet ikke blive uenig i, at årsagen til discus halter og ikke rigtig bliver til noget, kan skyldes mangt og meget......og jeg skal heller ikke på nogen måde forsvare Futterhaus "wink" men der opstår hurtigt løst snak, der ind imellem har det med at blive til "sådan er det bare" så jeg vil godt lige kommenterer på nedenstående.

MS-DIY skrev:
Da vi kom der ned fik vi at vide at den nye sending til futterhause nær ikke var kommet.
Så der har været lidt travlt de sidste par dage op til vores besøg.
Som jeg har forstået det, for Futterhause det fra et centralt lager i Tyskland. Og hvem ved, måske de kun lige er landet der for så at blive sendt videre.

I forhold til oprindelig leveringsdag var fiskene lidt forsinket - de skulle have været leveret torsdag i ugen før, vi var der, men pga. forsinkelse fra Malaysia fik den tyske mellemhandler også fiskene for sent og da han slår meget hårdt på at overholde karantænen inden den videre levering, blev fiskene 5 dage forsinket - de landede hos Futterhaus tirsdag morgen, så vi er ikke ude i noget ala "lige fra poserne og så videre ud af døren" fra hverken Futterhaus eller mellemhandlerens side.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Boardindeks » Info » Aktiviteter