Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Aktiviteter

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Postnummer og by: 2730 Herlev
Benny skrev:
Vi kan slet ikke blive uenig i, at årsagen til discus halter og ikke rigtig bliver til noget, kan skyldes mangt og meget......og jeg skal heller ikke på nogen måde forsvare Futterhaus "wink" men der opstår hurtigt løst snak, der ind imellem har det med at blive til "sådan er det bare" så jeg vil godt lige kommenterer på nedenstående.

MS-DIY skrev:
Da vi kom der ned fik vi at vide at den nye sending til futterhause nær ikke var kommet.
Så der har været lidt travlt de sidste par dage op til vores besøg.
Som jeg har forstået det, for Futterhause det fra et centralt lager i Tyskland. Og hvem ved, måske de kun lige er landet der for så at blive sendt videre.

I forhold til oprindelig leveringsdag var fiskene lidt forsinket - de skulle have været leveret torsdag i ugen før, vi var der, men pga. forsinkelse fra Malaysia fik den tyske mellemhandler også fiskene for sent og da han slår meget hårdt på at overholde karantænen inden den videre levering, blev fiskene 5 dage forsinket - de landede hos Futterhaus tirsdag morgen, så vi er ikke ude i noget ala "lige fra poserne og så videre ud af døren" fra hverken Futterhaus eller mellemhandlerens side.

Det er nu heller ikke fordi jeg vil hænge nogen ud til tørre, men "mange" hvisser eller sagt på en anden måde, mange bække små....... og så har vi måske resultatet.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2740 Skovlunde
Kan kun sige at de to albinoer jeg købte som var 6-7cm er nu 14-16cm, og er i en rigtig fin kvalitet både i form og i farve, "HAP" så jeg kan da kun anbefale futterhaus, at der er nogen discus imellem der ikke vokser m.m. Kan jo skyldes mange ting, og ikke nødvendigt vis futterhaus skyld!
Her er lige et par billeder fra i dag. "wink"
Vedhæftet fil:
albino rød1.jpg
Rød Albino fra Futterhaus tur.
Vedhæftet fil:
albino rød2.jpg
den ene røde albino som måske er en han! ca. 14cm. "neutral"
Vedhæftet fil:
albino rød3.jpg
den anden albino som ligner en hun! er ca.16cm."HAP" Bjarne.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2730 Herlev
:woo:
De ser sq fine ud Bjarne!!!

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 8940 Randers SV
Ja ikke tosset Bjarne "wink"

Lasse Johansen

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Jeps, de er nu slet ikke så tosset Bjarne. :clap:

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Jeg er helt vild med dine fisk Bjarne rockon

En tilvækst på 8-9cm siden oktober må du da også være tilfreds med, så min påstand med at albinoer er lidt nogen skravl passer vist ikke altid.

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  
Brugeravatar

Mange tak for de pæne ord, "HAP" jo de har vokset godt, godt foder og godt vand med et godt filter som virker, så skal de nok vokse "wink" , Albino kan skam godt være en stærk type og udvikle sig til en fin discus, så nej Allan de behøver ikke at være nogle svæklinge m.m. "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: Hvidovre
Jeg vidste ikke du var Lystfisker Bjarne men du må med ud en tur "grine"

Svar med citat  
Brugeravatar

simming skrev:
Jeg vidste ikke du var Lystfisker Bjarne men du må med ud en tur "grine"

Det var måske noget Ivan, "wink" men jeg har ikke nogen fiskestang, "sorry" kun et lille net "grine" Bjarne .

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Postnummer og by: 2635 Ishøj
ikke for at lave "støj" men der ER noget jeg ikke helt fatter? Jeg troede at definitionen på ALBINO var at der var en total mangel på farvet pigment. Og at grunden til at de får røde øjne er at lyset reflekteres fra øjets "bagvæg". Og så er det lige at jeg undres "i det stille" over at se en RØD Albino. ER der en forklaring jeg har misset "?" "?" "?"

albino, individ, der lider af en arvelig sygdom med defekt i enzymet tyrosinase, som medvirker ved dannelsen af pigment. Der findes flere former for albinisme. Mest kendt er formen, hvor hud, hår og øjets regnbuehinde mangler pigment: Kropsbehåringen er hvid, øjnene blå eller grå og huden meget lys og lysoverfølsom med stor risiko for at udvikle hudkræft. Synet er også dårligt pga. udviklingsdefekter i øjets nerver.
Albinisme forekommer hos mennesker og de fleste dyrearter. Sygdommen arves recessivt, hvorfor man skal arve et sygdomsgen fra begge forældre for at fødes med albinisme.

recessivitet, manglende gennemslagskraft af en udgave af et gen (en allel). Recessive gener udtrykkes kun, når de findes på begge kromosomer (dvs. hos organismer, der er homozygote for det pågældende gen). I heterozygoter udtrykkes det dominante gen. Se også dominans.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Boardindeks » Info » Aktiviteter