Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Aktiviteter

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked

Postnummer og by: 2450 København
Håber en gang sent på året vi kan lave en fælles tur til Discus Markt. Der er en del at tage hensyn til, så starte planlægningen i god tid er nok et must.

Hvad tid på året er der god import af WF. "?"

Dem er melder sig til turen, går de efter Wild catch Discus, eller lidt af hvert, da det kun har noget at sige med hensyn til WF. hvad tid på året vi evt. tager af sted.

Personligt vil jeg et par måneder før, gør min lille 450 L balje klar til at modtage de nye
diamanter. "wink"

Hvor vi starter fra, hvem der køre om evt. en lille bus, til 7-8 pers. er en god løsning "?"

Nå men denne post er i meget god tid, så vi kan gå og drømme lidt før vi tager en beslutning.

Mvh.

Robin

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 8940 Randers SV
Robin skrev:
Håber en gang sent på året vi kan lave en fælles tur til Discus Markt. Der er en del at tage hensyn til, så starte planlægningen i god tid er nok et must.

Hvad tid på året er der god import af WF. "?"

Dem er melder sig til turen, går de efter Wild catch Discus, eller lidt af hvert, da det kun har noget at sige med hensyn til WF. hvad tid på året vi evt. tager af sted.

Personligt vil jeg et par måneder før, gør min lille 450 L balje klar til at modtage de nye
diamanter. "wink"

Hvor vi starter fra, hvem der køre om evt. en lille bus, til 7-8 pers. er en god løsning "?"

Nå men denne post er i meget god tid, så vi kan gå og drømme lidt før vi tager en beslutning.

Mvh.

Robin

Ja drømme er gode at have "HAP" Jeg mener at vi skal hen i Oktober/November for at kunne få et godt udvalg at vælge imellem. Så skulle de også være klar til salg efter overstået karantæne periode. Men Benny har mere styr på det end jeg har, så han må rette mig hvis jeg er helt i hegnet "wink"

Lasse Johansen

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Den er svær Robin.....i hvert fald i forhold til VF. Sidste år (2014) havde Helge bestilt i god tid og mente selv, at sidst i november var perfekt, men de fisk der så kom - og det var langt fra, hvad der var bestilt - kom først op til jul og var ikke salgsklare før sidst i januar........Da jeg hentede mine "diamanter" var det i april måned. (2012)

Så de VF er svære at planlægge efter, men den største søgning er jo nok også på kulturtyperne og her er min erfaring, at kan man vente til sidst i november først i december, så er udvalget på sit højeste.......det er bestemt ikke dårligt tidligere, men der skal så lige tages hensyn til diverse messer og tilbudsweekender.

Men der er flere, der har luftet interessen for en tur sydpå, så der bliver nok strikket noget sammen en gang i efteråret.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
Altid dejligt med fælles ture
Men der er godt nok langt der ned "sorry" Helge er hvores sponsorer og han skal da styttes og så får han nogle gode fisk hjem og så er de nogle fantastiske rare mennesker "wink" "wink"
Hvis det nu var man måske kunne komme forbi et eller 2 steder mere så ville min interesse stige ret meget "wink" tager gerne en overnatning mere "beer" "beer"
Der kan også være et lille problem i hvad man vil have med hjem
Dem er er til wf. Vil jo helst være der når det gode lige er kommet ind af døren
Det samme gælder nok kultur fiskene

Det besdte var vel Helge gav besked når der er landet nogle fine fisk i den periode vi har aftalt
Så må dem der kan køre
Syntes det er bedere ind der er en fast dato og så kommer vi der ned og der er ikke så meget af det gode tilbage

Søren

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2740 Skovlunde
Bliver der en tur, er der mulighed for at besøge en eller flere fiske opdrættere!
Da min ven fra BERLIN Claus Osche flytter til en by nord for Leipzig, (kan ikke lige huske hvilken by) det skulle ikke være langt fra DiscusMarkt. "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
søren svensson skrev:
Hvis det nu var man måske kunne komme forbi et eller 2 steder mere så ville min interesse stige ret meget "wink" tager gerne en overnatning mere "beer" "beer"
Der kan også være et lille problem i hvad man vil have med hjem
Dem er er til wf. Vil jo helst være der når det gode lige er kommet ind af døren
Det samme gælder nok kultur fiskene

Det besdte var vel Helge gav besked når der er landet nogle fine fisk i den periode vi har aftalt
Så må dem der kan køre
Syntes det er bedere ind der er en fast dato og så kommer vi der ned og der er ikke så meget af det gode tilbage

En tur delt op i etaper er da helt sikkert nr.1, men skal den klares på en overnatning, bliver det hele lidt presset og skal den laves med en ekstra overnatning - det synes jeg også er perfekt "wink" - så vil nogen synes, at det bliver for dyrt.

Skal vi så lægge turen, så alle bliver tilfreds i forhold til begge typer, er vi ude i noget med februar, men så er vi også ude i noget med en risiko for et vinterføre, der måske ikke er så sjovt og så kan 600 - 800 km meget nemt blive til en knap så sjov oplevelse eller en aflysning.

Skal vi rykke med kort varsel (Helge giver besked) er vi sandsynligvis ude i noget med en tur for de få.....nr.1 må være at få alle interesserede med - også for hyggens skyld.

En fast dato gør, at der er tid til planlægning og ikke mindst indsamling af penge til folks bestilte værelser......det er immervæk en fra Holdet, der kommer til at stå for det praktiske (sådan plejer det at være) og jeg skal ikke bindes op på et værelse, der ikke bliver betalt for og så står jeg med regningen og det går jeg ud fra, at der heller ikke er andre, der har lyst til.

Den er ikke nem Søren, men jeg tror, at det for alle parter vil være det bedste, at vi finder ud af, hvad der er interesse for, finder en gylden middelvej og så ellers gør, som vi plejer.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 6330 Padborg
Jeg er helt sikkert også klar til en tur sydover "wink" og jeg har plads til 3 ekstra i bilen hvis det er..

576l. Move m. 160l. Biofilter

Reol m. 2x250l. og 2x 100l. m. 160l. biofilter i kælderen

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
Ja kan sagtens se problemet i at få det til at gå op i en højere helhed

Februar er dømt ude her fra orker ikke at køre i bil så langt i måske dårlig vejr

Søren

Svar med citat  

søren svensson skrev:
Ja kan sagtens se problemet i at få det til at gå op i en højere helhed

Februar er dømt ude her fra orker ikke at køre i bil så langt i måske dårlig vejr

Søren

Måske der går en god tog forbindelse??

http://www.goeuro.co.uk/search/NTRmZDUx ... A5NzY4MA==

http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query. ... 1&OK#focus

Mvh.

Robin

Svar med citat  

Nu på facebook med Helge "HAP"

Ifølge ham skriver han tilbage til mig:

Best time for New wild Discus is december/January.

Im happy to see You all again

Regards Helge

Mvh.

Robin

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Info » Aktiviteter