Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål

Forumregler

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål fra dig som er helt ny i discushobbyen, eller som måske oven i købet kun tænker på at starte.

Vi har alle stået med de samme problemer og spørgsmål helt fra starten, og vi vil opfordre dig til at kikke trådene igennem, inden du skriver. Der er gode chancer for, at spørgsmålet allerede er stillet af andre, og at svaret står klar til dig.

Finder du ikke det du søger, så skriv dit spørgsmål så klart og tydeligt som muligt, og gerne med en ”rammende” overskrift, så andre senere kan have nytte af det.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Foder.

Postnummer og by: 4200 Slagelse
Jeg kan flere gode spørgsmål:

Det der frostfoder... det vælter rundt og kræver at man holder øje med hvor det lander henne. Nogen gange lander det inde midt i en plante, eller bag en trærod, og så opdager mine discus slet ikke at der er mad og så er det vildt bøvlet at komme til.

Hvad gør i? Tøer i det det op først, eller kommer i det bare i baljen. Er der nogen tricks, så man har nogenlunde styr på det, hvis der skal gøres rent efterfølgende?

/Carsten "locked"

Svar med citat  
 Titel: Re: Foder.
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Der er måske ikke så mange, der fodre deres fisk Carsten "surprised" Jeg gør dog. "bigsmile"

Det foder jeg bruger "vælter ikke rundt", men synker med det samme, så det er egentlig relativt nemt at få det til at "lægge sig" hvor jeg ønsker det.......men har du mange planter fordelt over hele akvariet og bruger du en type foder med stort vandindhold, kan jeg godt se problemet.

Men det er jo hvis og hvis - så nemmere ville det være med et billede af akvariet og en beskrivelse af hvilket foder. "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
Jeg veksler lidt mellem at give dem en frådsen klump foder der synker med det samme
Eller det bliver lagt ind i pumpen i kælderen og spyttes ud i akvariet men den sidste løsning er der nok ikke så mange der kan bruge
Hvis du har problemer med at du ikke vil have det i hele akvariet kan man lave et hul i dækglads og sætte et rør i der går ned i vandet så flyder det ikke i hele overfladen

Søren

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2740 Skovlunde
Jeg gør forskellige ting ang. Frostfoder: sv 2000 i diverse versioner, giver jeg direkte fra fryseren, jeg har i forvejen delt en pakke i passende stykker som ligger i en box i fryseren "wink" derimod foder med meget vand i, såsom myggelarver, dafnier og cyclops m.m. Optøer jeg først, Dette virker bedst for mig "wink" Bjarne

Svar med citat  

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
Jeg vejer foderet af hver dag og kommer det i en beholder om morgenen i køleskabet, jeg ved jo hvad de "plejer" at æde/dag, nogle dage får de så lidt xtra hvis de kan æde det.
Altså fra morgenen er det jo frosset, men op af dagen tør det jo selfølgelig op i køleskabet- sådan har jeg kørt min fodring i nogle måneder nu, jeg synes det er nemmere, jeg gider ikke gå i fryseren flere gange hver dag..

Jeg vil give trådstarter ret i at foderet let fordeler sig i hele avariet- discus er jo store fisk og kan let "sparke" det rundt i et akvarie, det er jo en lille plads trods alt i forhold til så store fisk...jeg har problemet her også , især hvis man har planter i akvariet, det er vel også derfor mange har et rimeligt bart discus-akvarium. En god flok pansermaller kan selvfølgelig være en kærkommen hjælp "HAP"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål