Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål

Forumregler

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål fra dig som er helt ny i discushobbyen, eller som måske oven i købet kun tænker på at starte.

Vi har alle stået med de samme problemer og spørgsmål helt fra starten, og vi vil opfordre dig til at kikke trådene igennem, inden du skriver. Der er gode chancer for, at spørgsmålet allerede er stillet af andre, og at svaret står klar til dig.

Finder du ikke det du søger, så skriv dit spørgsmål så klart og tydeligt som muligt, og gerne med en ”rammende” overskrift, så andre senere kan have nytte af det.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Det er noget ævl Robin. "sorry"

Hvis den skulle holde vand, så står der utallige store akvarier rundt omkring med tilhørende biofilter, der konstant har kæmpe problemer.
Ja, mit eget filter under mit 900 liter står slukket i 1½ time under vandskift uden problemer.

Svar med citat  

Postnummer og by: 2450 København
Do not simply reconnect the filter to the power supply because bacteria will die after only 20 minutes and a sludge will form which would damage your discus fish. The bacterial culture will be destroyed by failure of the pump; rinse the defective filter thoroughly using tap water to remove all dead bacteria and pollutants.

Ok Benny, jeg tror sku mere på dig end Stendker, dog er det da lidt underligt at en mand som ham skriver det, uden profit at vinde. Nå min ven, nok om det "wink"

Jeg har fundet min melodi, med vandskift, var nu også mere for at oplyse evt. nye brugere, Discus tosser; om de start problemer jeg har haft, så de ikke skulle slås med samme.

Btw. Benny hvis vi skal bestille det nye Discus foder, vil jeg meget gerne være med på vognen, et par Kilo kan de nok klemme ned "HAP"

Mvh.

Robin

Senest rettet af Robin 27/01/2015 12:21, rettet i alt 2 gange.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Robin skrev:
Jeg har fundet min melodi, med vandskift, var nu også mere for at oplyse evt. nye brugere, Discus tosser; om de start probler jeg har haft, så de ikke skulle slås med samme.

Btw. Benny hvis vi skal bestille det nye Discus foder, vil jeg meget gerne være med på vognen, et par Kilo kan de nok klemme ned "HAP"

Fint nok med vandskiftende, men jeg tror altså, at du skal læne dig lidt op af det Allan skriver længere tilbage i tråden - dit filter virker ikke og spørgsmålet er måske, om det rent faktisk med din sammensætning/fordeling af filtermaterialer i virkeligheden gør dig en bjørnetjeneste.....er dit langtrævlede tørv for gammelt f.eks.

Den med det nye foder var egentlig bare en oplysning, så tankerne om et fælleskøb har jeg slet ikke gjort mig, men intet er jo umuligt, hvis interessen er der - men lad det så blive i en anden tråd. "wink"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål