Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål

Forumregler

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål fra dig som er helt ny i discushobbyen, eller som måske oven i købet kun tænker på at starte.

Vi har alle stået med de samme problemer og spørgsmål helt fra starten, og vi vil opfordre dig til at kikke trådene igennem, inden du skriver. Der er gode chancer for, at spørgsmålet allerede er stillet af andre, og at svaret står klar til dig.

Finder du ikke det du søger, så skriv dit spørgsmål så klart og tydeligt som muligt, og gerne med en ”rammende” overskrift, så andre senere kan have nytte af det.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: amatur

Postnummer og by: 8963 auning
hei alle jer derude..

har et problem med mit effectline amatur T8 rør.

jeg har lige sat helt nye rør i og skidtet, tændte fint og lyste i en halv times tid og bum så var der bare helt dødt ingen lys og kan slet ikke få liv i det igen.. hva kan det lige være. ?
"?"

håber der er en der kan hjælpe mig.. "HAP"

Svar med citat  
 Titel: Re: amatur
Brugeravatar

Postnummer og by: 8940 Randers SV
sjovogspas skrev:
hei alle jer derude..

har et problem med mit effectline amatur T8 rør.

jeg har lige sat helt nye rør i og skidtet, tændte fint og lyste i en halv times tid og bum så var der bare helt dødt ingen lys og kan slet ikke få liv i det igen.. hva kan det lige være. ?
"?"

håber der er en der kan hjælpe mig.. "HAP"

Normalt hvis skidtet blinker lidt og har svært ved at tænde , så er det glimtænderen der skal skiftes. Tænder det slet ikke eller går skidtet ud, så er det sikkert spolen eller røret "sad"
Kan du ikke teste med et andet rør eller med en ny glimtænder for at spore dig ind på fejlen?

Lasse Johansen

Svar med citat  

hvor kan man finde glimt tænderen på sådan en.. amaturet er 4 år gammel, skal man have rykket det hele fra hinanden. der er ikke noget synligt tegn på hvor der skal side en glimt tænder og rørene har jeg lige købt sprit nye.

"HAP"

Svar med citat  
Brugeravatar

sjovogspas skrev:
hvor kan man finde glimt tænderen på sådan en.. amaturet er 4 år gammel, skal man have rykket det hele fra hinanden. der er ikke noget synligt tegn på hvor der skal side en glimt tænder og rørene har jeg lige købt sprit nye.

"HAP"

Er du sikker på det er et T8 ? Hvad er diameteren på dine rør ?
Er det et T5 armatur du har , så er det med elektronisk balast og så bruges der ikke glimtænder "wink"
Det skal så lige siges at jeg ved ikke om aquastabil er begyndt at lave armature med T8 rør og elektronisk balast i nyere tid. Det kan være der er andre der ved det "?"
Men har de det , så sparer du jo lidt i strøm regningen, da de gamle spoler brugte en del strøm og det gør de "nye" elektroniske ikke.
Kan du ikke tage et billede af det ? Eller er der ikke en nummerplade på armaturet , med serienummer mm. "?"

Lasse Johansen

Svar med citat  
Brugeravatar

Lasse.j skrev:
Det skal så lige siges at jeg ved ikke om aquastabil er begyndt at lave armature med T8 rør og elektronisk balast i nyere tid. Det kan være der er andre der ved det "?"

Det gør de så... Googlede det lige. Sakset fra side der sælger akva udstyr :

Armaturet er det velkendte Effect-Light - det stærkeste på markedet. Armaturet kan leveres i både en almindelig og dæmpbar version, og fås i både T5 og T8. Spolerne er elektroniske og af højeste kvalitet og du kan yderligere tilslutte lyscomputere såsom Akvastabil Sunriser til de dæmpbare armaturer. At øge antallet af lysstofrør i armaturet er ganske let og netop derved dækkes alle lysbehov bedst muligt.

Lasse Johansen

Svar med citat  
Brugeravatar

Jeg ville tjekke lednings forbindelser, få dobbelt tjekket rørene og så er der kun balasten tilbage.

Lasse Johansen

Svar med citat  

takker for det.. jeg vil prøve mig lidt frem "HAP"

Svar med citat  

hmm jeg kan få dem til at lyse i begge ender af røret hvi jeg vrikker lidt med dem, men de lyser aldrig helt.. "?"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål