Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål

Forumregler

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål fra dig som er helt ny i discushobbyen, eller som måske oven i købet kun tænker på at starte.

Vi har alle stået med de samme problemer og spørgsmål helt fra starten, og vi vil opfordre dig til at kikke trådene igennem, inden du skriver. Der er gode chancer for, at spørgsmålet allerede er stillet af andre, og at svaret står klar til dig.

Finder du ikke det du søger, så skriv dit spørgsmål så klart og tydeligt som muligt, og gerne med en ”rammende” overskrift, så andre senere kan have nytte af det.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked

Postnummer og by: 8660 skanderborg
Tak for linken robin :)
Og mange tak benny der er sku bare mange bekymringer når man er ny og ik bare har råd til det hele men jeg vil få fat i 3 voksne mere
Og med hensyn til ubehag så har den ene rystet sig 2 gang de sidste 2 måneder hvor det var cirka 1-2 min ved ik om det har den store betydning ?

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
k kolling skrev:
Og mange tak benny der er sku bare mange bekymringer når man er ny og ik bare har råd til det hele men jeg vil få fat i 3 voksne mere
Og med hensyn til ubehag så har den ene rystet sig 2 gang de sidste 2 måneder hvor det var cirka 1-2 min ved ik om det har den store betydning ?

Og netop derfor er der ingen grund til at rode sig ud i mere ukendt farvand og samle endnu flere bekymringer op.

Klør/ryster de sig grundet ubehag pga. vandet, gør de det stort set hele tiden og i særdeleshed lige efter vandskift.
I forhold til dine beskrivelser har du et problem, der hedder "for få fisk" og slet ikke noget der stikker i retning af, at der skulle være grund til at tillægge dit vandhanevand nogen bekymringer.

Svar med citat  

Postnummer og by: 2450 København
Ja der er nok lige så mange meninger, som der er fiske holdere.

Helt enig med antal af fisk bør øges, dog er der jo mange der kun har 2 fisk i deres avls balje.

Priority:

1. Vandet skal være i orden, ellers nytter alt andet ikke noget. Filter, vandskift osv.

2. Føden, at du får mad i maven på dem, meget vigtigt.

3. Stressfactor, her under størrelsen på baljen, placering om der er ikke er alt for meget uro.

Mvh. Robin

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Robin skrev:
Ja der er nok lige så mange meninger, som der er fiske holdere.

Helt enig med antal af fisk bør øges, dog er der jo mange der kun har 2 fisk i deres avls balje.

Jo, der er helt sikkert forskellige meninger, men på hvad bygger du din i forhold til, at det i den aktuelle situation vil være gavnligt for Kasper at kaste penge efter et osmoseanlæg. "?"

Der er mange der holder fiskene parvis i avlsakvarier, men der er ikke så mange der avler i 350 liters hjørneakvarier.

Jeg er klar over, hvad du mener Robin, men vi skal lige huske på, at Kasper ikke har den store erfaring (faktisk så godt som ingen) og så er man nødt til at tage tingene fra en ende af, så han har en chance for at følge med.

Svar med citat  

Postnummer og by: 2450 København
Ja enig, men der skal jo også være mål at gå efter , fremover.

Svar med citat  

Ja benny jeg har ingen erfaring men så er jeg jo så heldig der er sådan nogen som jer jeg kan spørge om hjælp og er rigtig glad for du starter fra en ende men så vil jeg begyndte og skifte med temp vand ham i tropeland var bare utrolig meget efter mig med at det sku være koldt men det kan jeg høre på dig ikke er nødvendig så jeg følger dit råd og gør det
Så vil jeg få fat i 3 voksne discus mere gerne pigeoon blood ved ik om det stavet rigtig men dem er jeg sku dybt fasineret af
Med hensyn til fodring så bruger jeg discus gran SD-50 som hovedfoder og engang om ugen røde myggelarver fra tropeland og så eller okse hjerte som den ene er vild med men de 2 andre vil ik ha det kun granulat og røde myg hvad kan dette skyldes og hvad vil jeg ku gøre for at få dem til at spise hjerte jeg har prøvet håndfodring med lang pindset og bare at ligge det ned men de 2 vil ik ha det de smager lige hurtigt på det og så smutter de væk igen som om det ikke er spændene
Mvh. Kasper :)
Kender i nogen gode steder at købe discus og ik tropeland men hellere ikke alt for langt væk fra skanderborg ?

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 6330 Padborg
k kolling skrev:
Med hensyn til fodring så bruger jeg discus gran SD-50 som hovedfoder og engang om ugen røde myggelarver fra tropeland og så eller okse hjerte som den ene er vild med men de 2 andre vil ik ha det kun granulat og røde myg hvad kan dette skyldes og hvad vil jeg ku gøre for at få dem til at spise hjerte jeg har prøvet håndfodring med lang pindset og bare at ligge det ned men de 2 vil ik ha det de smager lige hurtigt på det og så smutter de væk igen som om det ikke er spændene

Jeg ville nok skære lidt ned på det granulat og bruge oksehjete som hovedfoder 2x dagligt og så granulat 1 gang dagligt hvis du vil bruge det
De skal nok tage det bare gik dem lidt tid, sørg for at de for oksehjerter om morgenen hvor sulten er størst, så skal det nok komme indenfor et par uger

Hvilket mærke fodrer du med?

k kolling skrev:
Kender i nogen gode steder at købe discus og ik tropeland men hellere ikke alt for langt væk fra skanderborg

Nu kender jeg ikke så meget til nogen nord på, men jeg ville klart tage turen ned til futterhaus i Flensborg, de har et stort udvalg i "voksen" discus fra Stendker, til priser jeg ikke tror der er nogen der har herhjemme "beer" - Ret mig hvis jeg tager helt fejl "homie"

576l. Move m. 160l. Biofilter

Reol m. 2x250l. og 2x 100l. m. 160l. biofilter i kælderen

Svar med citat  

Jeg bruger noget jeg fik i tropeland der hedder akudims men ved ik hvor godt det er men tænkte hvis han gir mig det må det jo være godt
Den butik du snakker om i flensborg har jeg 2 timer hjem hvordan skal jeg så transpotere fiskenene

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 6330 Padborg
Akudim er ja undskyld sproget det rene lort.. det består ikke af andet en vand og mine fisk ville heller ikke æde det.

Køb noget ordentligt noget, SV2000, Stendker Goodheart, Mielings, Benkers mm.

Du får fiskene pakket i separate poser og pakket i en flamingo kasse der kan de holde sig i hvertfald 8 timer.. når de kommer fra østen og andre steder er de tit 24timer undervejs, så ingen problem der "beer"

576l. Move m. 160l. Biofilter

Reol m. 2x250l. og 2x 100l. m. 160l. biofilter i kælderen

Svar med citat  

Sikke en ..... ham i tropeland er så
Har været inde og kig på nettet efter det sv2000 nu og i akvariebuttikken skal jeg bestille mindst 5 kilo og det har jeg ski ikke rigtig plads og i en anden butik sku er det på eget ansvar har du nogen erfaringer med at bestille det kenn?

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål