Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål

Forumregler

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål fra dig som er helt ny i discushobbyen, eller som måske oven i købet kun tænker på at starte.

Vi har alle stået med de samme problemer og spørgsmål helt fra starten, og vi vil opfordre dig til at kikke trådene igennem, inden du skriver. Der er gode chancer for, at spørgsmålet allerede er stillet af andre, og at svaret står klar til dig.

Finder du ikke det du søger, så skriv dit spørgsmål så klart og tydeligt som muligt, og gerne med en ”rammende” overskrift, så andre senere kan have nytte af det.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked

Postnummer og by: 8660 skanderborg
Hej jeg har 7 discus i et 350 l hvor jeg i starten kun havde 3 men derefter købe 4 mere der var lidt mindre det gik gandke fint i starten de alle spiste hvergang der blev fodret men de sidste 3 dage er den ene af de 4 lidt mindre begyndt at gemme sig bagerst i akvariet den kommer ik frem mere og den spiser overhovedet ikke de andre hakkede lidt på den inden den begyndte at gemme sig hvad skal jeg gøre er lidt på herrens mark har prøvet at fodre flere steder i akvariet men den vil ik komme igang igen

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Du kan egentlig ikke gøre andet, end hvad du allerede gør og så håbe at der er tale om en kort "kanøffel" periode og at tingene normaliseres igen af sig selv - begynde at flytte den og varmekur og alt det der, vil kun rykke problemet til du sætter fisken tilbage igen.

Vent og se om ikke det går i orden af sig selv.

Svar med citat  

Okay jamen hvorlangtid ska jeg vente og hvad skal jeg gøre hvis det ikke går iorden aflive den eller bare vente og se om den overlever eller dør af sult?

Svar med citat  
Brugeravatar

Det er på sin vis din egen vurdering hvor længe, du skal vente - men at lade stå til og lade fisken dø af sult har den (eller andre dyr for den sags skyld) ikke fortjent.

Begynder fisken ikke at komme frem og tage lidt føde indenfor rimelig tid, skal du overveje, om du skal have den sat over i et andet akvarie og give en varmekur.....efterfølgende fodre den godt og så sætte den retur igen - men her er risikoen for at den stadig vil være lavest rangerende og de andre vil være efter den ikke blevet mindre, da den nu er blevet "den nye beboer", men det er den mulighed, du har.

Ovenstående er så ud fra, hvad du skriver. Vil du have noget mere "sådan gør du" er du nødt til at poste et billede fisken og også gerne af dens større bofæller.

Svar med citat  

Prøvede at få et billed af den men det er svært uden et godt kamare og når den hele tiden gemmer sig

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Brugeravatar

Ja, kan godt se, at den ikke er så nem og det er det så heller ikke at sige hverken A eller B i forhold til den aktuelle fisk - men som det ser ud på billederne, er der en ret pæn forskel i størrelsen på de gamle og de nye og det er aldrig helt godt og slet ikke når flokken ikke er større.

Jeg tror, at der er sket det, at din fisk ikke er den modigste i flokken og så holder specielt de lidt større den fra fadet og den har ganske enkelt ikke mod nok til at bide fra sig.
Du kan som sagt tidligere se, om det går i sig selv - eller du kan konkluderer, at den ikke passer ind i flokken og så give den et andet hjem.

Sådan er det nogen gange og det er der ikke rigtig noget at gøre ved.....andet end, at du næste gang du køber fisk, gør det i en størrelse, der passer til, hvad du allerede har - det er alt andet lige noget nemmere at få forenet, hvis man sætter nye til en eksisterende flok.

Svar med citat  

Okay tak benny det vil jeg huske så tror jeg at jeg vil gi den 2 dage mere og er det ik gået i sig selv vil jeg tag den med ned til en kammarat der har mange i dens størelse tak for hjælpen benny

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål