Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål

Forumregler

Denne kategori er forbeholdt spørgsmål fra dig som er helt ny i discushobbyen, eller som måske oven i købet kun tænker på at starte.

Vi har alle stået med de samme problemer og spørgsmål helt fra starten, og vi vil opfordre dig til at kikke trådene igennem, inden du skriver. Der er gode chancer for, at spørgsmålet allerede er stillet af andre, og at svaret står klar til dig.

Finder du ikke det du søger, så skriv dit spørgsmål så klart og tydeligt som muligt, og gerne med en ”rammende” overskrift, så andre senere kan have nytte af det.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Postnummer og by: 4733 tappernøje
Hej, jeg har et Juwel Vision 450 balje med lidt discus i, (7 stk) samt lidt pansermaller i bunden, men det kniber med at holde vand og bund fri for møj selv ved vandskift / sugning hver 2 dag. Det er ik særligt pænt mere.
Jeg køre med med det indvendige filter, så jeg mistænker at pumpen ikke er effektiv nok. Hvad mener I om det? (1500l/t)
Jeg kan læse mig til på andre forums at der er andre der også har døjet med problemer. Vil det hjælpe med en udvendig pumpe? I såfald hvilken vil I anbefale? (skal være lydløs - konens krav) Skal der være UV på?

Skal lige siges at der er 4 discus som danner 2 par og de lægger konstant, og de klækker også, så fisken trives fint, jeg vil bare gerne have det var noget pænere at kigge på.

Vandet er 28 grader, så planter er også svære at holde. Jeg bruger helt alm vand fra hanen.

Gode råd søges, så jeg kan få balance igen.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Først lige et :welcome: til lyngaard.

Skidt og møg kan forårsages af mange ting og også være af forskellig slags. Er det løs skidt på bunden, du bare suger ud og så er den lige gal igen 2 dage efter, er det muligvis noget med, at du fodrer lidt rigeligt og evt. med en fodertype der sviner lidt rigeligt....i den anden ende kan den eller de trærødder, man har lagt i akvariet være af en let porøs type og kan således også være årsagen - begge dele er muligheder, du måske lige skal holde dig for øje i første omgang.

Men ellers er den originale Juwel pumpe ikke noget vidunder og jeg mener ikke, at den kan stå alene og slet ikke i et akvarie i din størrelse.
Du kan med fordel tilslutte en god spandpumpe i modsatte ende af Juwel pumpen og så få sat udstrømmerne sådan at de laver en cirkelbevægelse rundt i akvariet i overfladen - den ene pumpe laver strøm langs med bagglasset op mod den anden pumpe og den anden pumpe laver strøm ud i akvariet i noget der ligner en 35-40 grader ud mod frontglasset.
Og jeg har så altid været til Eheim pumper, men der er mange forskellige mærker på markedet og du kan sikkert få både godt og skidt om de fleste......men Eheim er støjsvag og stabil.

UV er også lidt for og imod, men kan du holde dit vand rent uden, er den overflødig.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Boardindeks » Pasning og pleje » Begynder spørgsmål