Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked

Postnummer og by: 6740 Bramming
Bering skrev:
jeg har prøvet disse rør. og nøj et grimt lys ! de giver mine fisk en underlig gul/grøn farve. jeg har prøvet mange forskellige kombinationer af rør. og har til dato ikke fundet noget der slår grolux rør.

Enig Grolux gir bare en flot farve på fiskene

Svar med citat  

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
PS: De billeder som er lagt sidst ind i tråden er 50% Grolux og 50% AquaStar. Men vi da prøve rent 100% grolux men for f***** da, bliver det ikke for meget "Red light District" over det "?"

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  

Bering skrev:
jeg har prøvet disse rør. og nøj et grimt lys ! de giver mine fisk en underlig gul/grøn farve. jeg har prøvet mange forskellige kombinationer af rør. og har til dato ikke fundet noget der slår grolux rør.

Samuel - har du også testet Powerchrome Aquaflora og Powerchrome midday fra Giesemann ?.

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
maack skrev:
Men Martin på CC anbefalede mig at kigge på dem som hedder farvekode 865. Jeg mener at det et rør fra philips. Er der nogle som har erfaringer med disse rør ?

Den vogn sprang jeg også på en gang og vil du gerne havde en balje der ligner noget, man går og lader vandet i, så er det de helt rigtige.

Svar med citat  

Benny skrev:
maack skrev:
Men Martin på CC anbefalede mig at kigge på dem som hedder farvekode 865. Jeg mener at det et rør fra philips. Er der nogle som har erfaringer med disse rør ?

Den vogn sprang jeg også på en gang og vil du gerne havde en balje der ligner noget, man går og lader vandet i, så er det de helt rigtige.

Det er sgu da klar tale i klar tekst, så selv sådan en som mig kan forstå det. Så er jeg da fri at kaste penge efter de rør.
Tak for tipset. Hvis jeg ikke regner helt i hegnet, så har du med din lyslkilde (Benny)
0,13 W/L. Når jeg har har mine 2x80W giver det mig 0,11W/L i mit kar, og det ser sgu ikke helt dårligt ud alligevel, selvom jeg tror godt at det kan bære 2x80W mere, for at få en mere fornuftig lysfordeling i hele karet "HAP" . Dette vil så give mig 0,22W/L.

Henrik

Svar med citat  

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
Farve 865 er da et naturligt hvidt lys, Martin cc giver et godt råd - der er ikke gulligt, der forveksles vist her med en 827 ??
Flere fabrikanter laver 865
865 synes jeg er glimrende. Det er også ok til planter.

Svar med citat  

lars8000 skrev:
Farve 865 er da et naturligt hvidt lys, Martin cc giver et godt råd - der er ikke gulligt, der forveksles vist her med en 827 ??
Flere fabrikanter laver 865
865 synes jeg er glimrende. Det er også ok til planter.

865 er netop til planter. Og som i alle inde på akvariegødning syntes er super til planter "Smile" Jeg kender ikke 827 Men det kommer givetvis også an på hvilke type af diskus man har og hvilket lys man gerne vil have mv.

Henrik

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Lad os da bare få kastet LYS over sagen......Farvespectrumet for de forskellige modeller taler jo nok sit tydelige sprog.

Her er først Sylvania Aquastar.
Vedhæftet fil:
aquastar-spectr.jpg

Her er så Sylvania Grolux.
Vedhæftet fil:
grolux-spectr.jpg

Og så lige Philips 865.
Vedhæftet fil:
865philipswb0.jpg

Det burde vel egentlig være klart for enhver, hvilken farve der kommer til at lyse op i akvariet med sådan en Philips 865.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
@benny,
ja, du har vel ret :) men 865 er meget hvidt og klart, og er godt i kombi med 827 til planter, ved fremhævning af discusfarver ved du jo bedst, jeg har ikke eksperiementeret med det, men grolux synes jeg nu ikke om, det er vel hvad vores forskellige øjne opfatter som pænt ?
Det skarpeste og reneste lys jeg har haft, også med den vildeste plantevægst var med "Triton" lys..der var dælme blus på i forhold til de watt det forbrugte, men de fåes vist kun i T8 rør.
Hvorfor ikke tage et alm dagslysrør som fremhæver de naturlige farver ?
Man kunne jo også vælge LED så, der kan skifte imellem mange farver, man kan jo få LED med fjernbetjening, så man kan skifte imellem alle regnbuens farver...det kunne vel være lidt sjovt også "HAP"

Svar med citat  

Efter jeg har hævet lyset 30 over vandspejlet og køre med rent Grolux, så giver 2x80w T5 over mine 1400 L faktisk et helt godt lys på mine brune/røde discus. Og i tillæg får jeg virkelig den røde farve frem på mine sommerfugle ciklider "love"

Henrik

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland