Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
Som en del er bekendt med, så besluttede jeg mig for nogle måneder siden at ændre i mit set-up i mit ellers nystartede kar.
Det handlede bl.a. om at den Amazonas baggrund er 60 cm i højden og mit kar er 70 cm. Dette gav nogle spændende udfordringer, men efter et par måneder, hvor jeg bare blev mere og mere træt af at se på blå svampe i bunden, samt store ”huller” mellem baggrund og svampestykker, hvor cirkl. Fra 2080 filterne naturligt lavede træk i vandet. Dette indebar noget, som jeg bare ikke ”gad” at se på i længden. Jeg måtte også konkluderer at selve baggrunden trods det at jeg stadigvæk syntes at den er rigtigt flot, så optog den bare for meget plads trods 1400 L vand. Jeg ville heller have noget ”svømmeplads til mine fisk. Derudover ville jeg gerne flodsand istedet for rådesand. Sist men ikke mindst så ville jeg gerne have et biofilter på,
Så efter hjemkomst fra ferie i Italien, gik jeg igang. Da jeg samtidig havde en drøm om at få en flok vildtfangede, så havde jeg fået solgt mine brune til Allanski og hvor et af parrende nu går hos Poul i Holstebro.
Mine Piwoer som kom fra Micheal Storm bor nu henholdsvis i Göteborg og Stockholm.

Da alt var klart og jeg var tilfreds (næsten, for det bliver man vel aldrig). Så var tiden inde til at starte bilen og kører til Löbnitz i Tyskland, for at aflægge Diskus-Markt et besøg. Jeg var helt klart viden om at jeg ville komme uden for sæson. Men da han havde en flok Cuipeua som jeg har været intersseret i, lige siden de ankom i marts, så besluttede jeg mig for at jo længere de havde gået hos Diskus-Markt, destro mere sikker var jeg på dem. At så Blues lige nåede forbi og nappe et par af dem før jeg kom. Det kan jeg sagtens leve med og som straf, fik Blues så bare en han som laver en masse hustru vold "oops" .
Jeg kan kun anbefalde enhver diskus tosse til at aflægge dem et besøg. Det er det hele værd. Jeg er rigtig ked af at du ikke kom med denne gang Tonni. Men næste gang (oktober) lover jeg at turen går over fyn !!. Og ikke bare stik syd og retur.
Når man taler Diskus-Markt er der mange som naturligvis vil sætte spørgsmåltegn ved deres priser og kvalitet. Men har man været der, vil man forstå sammenhængen. For at citere en anden, så kan det siges på følgende måde. Der findes ingen over dem, der findes ingen på samme niveau, men hold k… hvor findes der mange under deres niveau (når det gælder VF). Dette kan bla. underbygges af at de sender fisk til både Dubai og Japan mm., så der diskus folk ude i verden som har fået øjnene op for Diskus-Markt for mange år siden.
Årsagen til den høje kvalitet, skal bl.a. findes i at Diskus-Markt udover Helge består af hans kone samt en kompagnon. Disse 2 gutter har arbejdet tæt sammen helt tilbage fra den tid hvor Löbnitz og Leipzig var østtysk og hans kompagnon var ”vest” tysker.
De 2 kender stort set samtlige fangststationer, også dem der ikke værd at besøge "zip" . Helges kompagnon er stort set konstant ude i området hele sæsonen, hvor han rejser rundt og håndplukker. Da de er så kendt blandt folket derude, kontakter de også selv Helge og partner, når de har fået noget specialt i nettet. Dette betyder at Diskus-Markt håndplukker samtlige fisk, og køber ikke på samme måde som mange andre opkøber gør, og som i den ene leverance får noget godt, men måske noget skidt i næste leverance. Helge tager naturligvis også selv derud når chancen byder sig, da han har dette som en stor passion i livet. Dette er også den helt naturlige forklaring på deres fisk koster en lille smule mere end hos andre, da der er meget stor rejseaktivitet/rejseomkostninger forbundet med at håndplukke de smukkeste diskus af dem alle.
Helge har bedt mig hilse ALLE på diskushobby og sige at hvis vi kommer ned til dem i oktober, når der igen er fyldt op i alle kar, så vil han gerne lave en BBQ- aften i deres have, og hvor han skaffer lidt øl fra München, så der kan holdes en lille Oktoberfest "beer" "beer" "homie"
Jeg har kun omtalt deres kvalitet på deres fisk. Jeg vil lade det helt op til jer selv at få oplevelesen af deres service niveau samt deres forretning som blot kan udtrykkes som værende OUTSTANDING.
Jeg har selv lavet en aftale med Helge om afhentning af et stingray (rokke) par i oktober, som skal overtage pladsen i mit kar istedet for mine altumer. Disse skal i så fald flytte til Esbjerg (Michael Storm ved det bare ikke endnu). Men håber at han stadig gerne vil overtage dem.
Og så lige hvad jeg fik med hjem selv. Det blev den omtalte Cuipeua flok på 12 stk. Samt efter nogle fadbamser kl meget sent, så fandt Helge et Cuipeua Royal par frem, som så også smuttede med ned i en af kasserne "love" "love"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 5500, Middelfart
Hold da k*** de er flotte de fisk "love" Og dit akvarie er da bare blevet så godt !

Han lyder som en super fin fyr, ham Helge! Jeg er med på "oktoberfesten" "wink"

Fungere det godt med det der bundvarme, og kører det over en kontroller ?

Hvilke rokker er det du har bestilt ? "beer"

Vi lærer noget nyt, hver dag !

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
tillykke med dine nye fisk "bigsmile"
det ser godt ud
"wink" da du var der nede så du Lemon albino dem er jeg varm ¨på "wink"
hilsen søren

Svar med citat  

Bering skrev:
Hold da k*** de er flotte de fisk "love" Og dit akvarie er da bare blevet så godt !

Han lyder som en super fin fyr, ham Helge! Jeg er med på "oktoberfesten" "wink"

Fungere det godt med det der bundvarme, og kører det over en kontroller ?

Hvilke rokker er det du har bestilt ? "beer"

Tak Samuel - men du har da også selv fået en flot balje !. Hvornår skal du hente dine ?*

Det fungere kanon med "gulvarme" . Jeg har en Aqua Medic titanium 300W varmer i pumperummet. Disse arbejder sammen op til den sidst grad, så står står dypkogeren af, og bundvarmen tager over. Herfra klare bundevarmen hele opvarmningen af karet. Når tempen falder med 1 grad, så starter bundvarmen, og slår fra igen når den igen er på den instillet temp. Det kører via en kontroller og alt kommer fra Dennerle. Når det først er indstalleret, sætter du blot den ønskede temp, og herfra behøver du ikke tænke mere på det "HAP" Udover at at give en ensartet varme i hele karet, skulle det også kunne ses på elmåleren.
Mht til rokker så havde jeg selv ide om de her røde rokker som hedder Potamotrygon magdalenae, da det er den mest fredlige og så bliver de max 35 cm. Men Helge har kendskab til en lidt sjælden art af Potamotrygon motoro, som også "kun" bliver omtalte 35 cm., og som også er lige så fredlige som den røde. Så det er Helge som skal finde dette par til mig. Så vi må se hvor den lander "Smile" "Smile"

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  

søren svensson skrev:
tillykke med dine nye fisk "bigsmile"
det ser godt ud
"wink" da du var der nede så du Lemon albino dem er jeg varm ¨på "wink"
hilsen søren

Hej Søren (og tak for sidst).

Jeg må være helt ærlig overfor dig og sige at jeg overhovedet ikke kiggede på kulturfisk. Jeg var først og fremmest ganske sent fremme, og så var der masser at snakke om, og der skulle spises, jeg skulle indkvarteres på byens pensionat, med kostal i baghaven "grine" "grine" Men det gjorde bare det hele meget mere charmerende. Der skulle kigges og kigges og kigges og vurderers mht hvad jeg skulle, da der også var andre flotte (fisk). Jeg var så også tidlig oppe dagen efter kl 07:00 (kom sent i seng fyldt op med god mad og øl). Havde aftalt med Helge at jeg skulle komme kl 08:00, men kom allerede kl 07:30. Men jeg kunne sgu ikke tage den mand på sengen, Han havde allerede flamingokasser med plastposer klar samt en kande kaffe og crosainer "shock"
Derfor fik jeg slet ikke kigget på kultur afd., men det er bare at spørge ham, enten pr. tlf eller mail. Jeg lover dig at der kommer hurtigt svar "Smile" .

Henrik

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
henrik tak for svaret "wink"

hilsen søren

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 5500, Middelfart
Jeg skal hente mine den 3. (fredag næste uge). Så skal jeg nok lave en tråd om turen og selfølgelig fiskene "HAP"

Har du nogle link til det bundvarme der ? "EV"

Vi lærer noget nyt, hver dag !

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Postnummer og by: 2635 Ishøj
Meget meget fine fisk der, Henrik. Tilykke med dem.

Svar med citat  

Bering skrev:
Jeg skal hente mine den 3. (fredag næste uge). Så skal jeg nok lave en tråd om turen og selfølgelig fiskene "HAP"

Har du nogle link til det bundvarme der ? "EV"

Kommer her "bigsmile"
http://www.dennerle.eu/global/index.php ... 22&lang=en

Jeg kører så også med deres pH controller. Jeg har dog ikke tilsluttet Co2 pt., da jeg har ledt efter en helt konkret Co2 reaktor. Den er nu fundet, så mit Co2 bliver tilsluttet i løbet af et par dage, når de nye beboer er faldet til.
Deres Co2 kontroller er denne:
http://www.dennerle.eu/global/index.php ... 16&lang=en

Du får lige et par billeder af "maskinrummet" her, så du kan se hvordan mit ser ud.
Jeg ved godt at det er lidt lir, men det er f**** også lækkert blot at stille temp og pH, så klare teknikken resten. Og da det er tysk isenkram, så fungere det bare uden problemer. Såsom dypkogeren, den er lavet af titanium, hvilket gør at den ikke kan gå amok eller brænde af. Jeg ved godt at jeg vil møde modstand hos nogen over sådanne tekniske finesser, da de vil mene at dette er ting som man selv skal kontrollere, og har man ikke tid til dette, så har man ikke tid til at have discus osv., Det er helt fint med mig, men jeg vil gerne give mine discus så ensartet vandværdier som muligt, og hvis jeg så blot skal tjekke No3 og No4 og så ellers intet andet end at nyde mine discus, så er det fjong med mig. Make with word: det næste blir sgu nok LED, både for at spare el, men også for at få det her "live look" ned gennem karret. Men nu må vi se "grine" "grine"
Er det bundvarme noget som du er interesseret i, så send mig en PB, da jeg kan henvise til en af vor sponsorer, som kan gøre det billigst "angel"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Henrik

Svar med citat  

Enold skrev:
Meget meget fine fisk der, Henrik. Tilykke med dem.

Mange tak - Tror at jeg kørte "forbi" dig forleden nede i hullet (tunnellen) hvis du køre Sturup iøjeblikket, men jeg kunne ikke se om det var dig, da i sgu sidder så højt oppe, at i kan kigge ind i næste uge "grine" "grine" "grine"

Henrik

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland