Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Postnummer og by: 7600 Struer
Super flotte vf discus du har fået dig der "love" "love"

Svar med citat  

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
BrianL skrev:
Super flotte vf discus du har fået dig der "love" "love"

Jeg takker

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Postnummer og by: 7500 Holstebro
Aldeles fremragende setup du har fået dig der .

Det er da noget af en forandring du har foretaget dig og med et flot resultat , de fisk du har hentet nede ved helge er da også topkvalitet , det er de andre jeg har set dernede fra nu også , pris og kvalitet hænger sammen og som jeg før har skrevet " sæt kortet i tast pinkode tryk godkend og se glad ud" .

Det er rigtig at der går et par af dine her hos os men de er nu ikke begyndt på noget endnu men det kommer nok en dag .

Oktoberfest hos Helge er da fristende men vi skal jo lige ha den tur til Dortmund først så må vi se hvad der er tilbage at bruge af derefter.

Mvh Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 5500, Middelfart
Jeg sender dig lige en pb "HAP"

Det med LED bliver også næste projekt herhjemme. Nemlig for at få det der "live look". Jeg synes virkelig det er prikken over i'et. Bonussen er så at det er billigt i strøm "beer"

Vi lærer noget nyt, hver dag !

Svar med citat  

soennik skrev:
Aldeles fremragende setup du har fået dig der .

Det er da noget af en forandring du har foretaget dig og med et flot resultat , de fisk du har hentet nede ved helge er da også topkvalitet , det er de andre jeg har set dernede fra nu også , pris og kvalitet hænger sammen og som jeg før har skrevet " sæt kortet i tast pinkode tryk godkend og se glad ud" .

Det er rigtig at der går et par af dine her hos os men de er nu ikke begyndt på noget endnu men det kommer nok en dag .

Oktoberfest hos Helge er da fristende men vi skal jo lige ha den tur til Dortmund først så må vi se hvad der er tilbage at bruge af derefter.

Mvh Poul.

Tak Poul

Du har helt ret omkring det med pris og kvalitet normalt hænger sammen. Men vi ser desværre også flere eksempler på at en forretning/forhandler (dette gælder ikke kun akvarie hobby´n) laver en markedsførring som indikerer at der her er tale om høj kvalitet, da prisen er høj. Og så viser det sig blot at være en gennemsnitlig halvdårlig kvalitet. Så min pointe med at skrive om Diskus-Markt er blot at fortælle andre discus nørder på disse breddegrader at der findes en som er outstanding, når det gælder kvalitet, da det ikke er nemt at vurdere på web´n, samt lidt langt at kører for blot at "snuse". Vi ved alle at både Benny og Blues også har været der af flere omgange, så mit input er blot fra en som er alm. bruger af discushobby.dk og som ikke er "Side Manager/owner" eller været den som har fået sponsor aftaler igennem osv, og dermed på nogen måske kan virke en smule inhabile "redeye"
Det er korrekt at det med en "oktoberfest" hos dem, falder lidt sammen med Dortmund, hvor Helge og Frue dukker op sammen med nogle af deres fisk, for at vise
Diskushobby.dk´s folk, hvad man forvente, når man vælger Diskus-Markt som leverandør. Men er der stemning for en tur afligevel og evt før eller senere efter Dortmund, finder Helge helt sikkert et andet "tema" frem til en hyggelig aften "beer" "beer"

Jeg glæder mig til følge dine brune, da jeg overbevidst om at der et godt potentiale i dem "!"

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Jeg bliver da bare mere og mere vild efter at tage en smut tur ned til Discusmarkt for at kigge lidt på fisk også , det lyder som om der er styr på tingene der.
Det skal dog ikke være efter Wf :sorry:

Fint anlæg du har fået op at køre der Henrik, men det der med at styre PH med co2 bare fordi det er en let måde er jeg som fiskeopdrætter ikke vild med at se, fisk hader højt co2 indhold i vand

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  

Allanski skrev:
Jeg bliver da bare mere og mere vild efter at tage en smut tur ned til Discusmarkt for at kigge lidt på fisk også , det lyder som om der er styr på tingene der.
Det skal dog ikke være efter Wf :sorry:

Fint anlæg du har fået op at køre der Henrik, men det der med at styre PH med co2 bare fordi det er en let måde er jeg som fiskeopdrætter ikke vild med at se, fisk hader højt co2 indhold i vand

Hej Allan

Først tak for dine pæne ord, samt konstruktive kritik. Jeg kører med 80-90 % osmosevand, samt tilsætter Tørv, dette får min pH til at ligge på ca 6,9, og så blot at få pH`n ned det sidste til mellem 6,5 og 6,9 samt for at holde et konstant pH niveau. tilsætter jeg Co2.
Så først osmosevand, og så se hvad pH´n lander på. Dernæst tørven og igen se hvor pH´n lander. Når jeg har den værdi, så tilsættes Co2 for resten (det er ikke meget), og når jeg så skifter tørven konsekvens en gang pr. måned, så mener jeg selv at have styr på værdierne.
Jeg håber at dette ændre fiskeavlerens syn på sagen "HAP" . Forøvrigt ligger min mS på ca 200 i karet, når pH´n er 7,0, så det skulle efter hvad jeg har lært mig, ikke være så ringe endda for fiskene (mit hanevand har en pH på8,3).
"beer" "beer"

Henrik

Svar med citat  

Syntes at der var på tide med en lille opdatering herfra. En ting var at de kom i lidt "dårligt" vand fra starten er så blot den ene side. Men læste i min lokale avis at kommunen hvor jeg bor, har store problemer med alt for højt kobber i vandet "vampire"
Dette giver naturligvis et svar på hvorfor det var så svært at få udleveret diverse vandværdier hos kommunen i foråret. Det er åbenbart noget som har stået på de sidste 2-3 år, og de vil ikke rigtig ud med hvor "for højt" det er. Men kommunen er nu blevet pålagt forskellige ting oppefra, så vi må blot håbe at der sker noget nu. I mellem tiden tages der ingen chancer her, og jeg kører med rent RO vand.
Alt dette gør naturligvis at mine discus ikke rigtig har farvet helt ud endnu, efter 2 1/2 mdr., men vigtigst af alt, er at alle 12 stadigvæk er her og trives. Jeg har så også i mellemtiden fået 2 nye beboer. Forhandleren kunne fortælle hvilken slags discus det er, men jeg syntes at de er rigtig spændende, fordi at de svømmer sgu vandret modsat de andre discus som svømmer på højkant, men måske nogen af de garvede her på forumet kan hjælpe med hvilken slags det er "grine" "grine"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Henrik

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Måske ikke helt udfarvet endnu, men godt på vej er de da og kvaliteten fornægter sig jo heller ikke "thums_up"

Og nu siger billeder jo trods alt ikke alt, men som det ser ud, har du pænt godt med lys på og er det korrekt, vil det helt sikkert hjælpe på farverne, hvis du dæmper blusset en smule.

Svar med citat  

Hej Benny

Tak for de pæne ord, men der er faktisk ikke ret meget lys over karet. Jeg har haft (testet) at have 2 x 150W HQI over, (fed effekt) men da jeg kom hjem med de her fladfisk kunne jeg godt se at det ikke var noget som de syntes om. Derfor er der i dag 2 x 80W T5 Sylvania Aquastar rør over dammen til 1400 L. De sidder ca 30 cm over vandspejlet og der er også lidt flydeplanter. Så jeg syntes nu ikke at det er fordi at der særlig meget lys. Jeg overvejer dog at teste Grolux i stedet (for den røde farve). Men der er heller ikke noget "photoshop leg" over de billeder som er lagt op. ikke fordi at jeg med dette mener at hverken du eller andre har manipuleret med jeres billeder (just info). I forsættelse af det her med lyset, kan jeg fortælle at jeg tilsætter både Aqua-kraut, Aqua-namin samt Seemandelbaumblätter, efter anvisninger fra Helge. Jeg har flyttet mit tørv fra pumpekammeret (1200 gram) til mit vandberedningskar (600 gram). Da min pH ligger på 6 (6,05) hvilket jo er rigeligt lavt (jeg havde været tilfreds med 6,4).

Henrik

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland