Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Umiddelbart ikke en voldsom lysmængde....men som sagt: Billeder siger ikke alt.

Sylvania Aquastar er dog stadig et rør, der giver et "skarpt lys" så en anden model vil nok alligevel give et andet resultat.
Grolux tror jeg så bare, er at gå for meget over i den anden grøft (din balje bliver meget mørk) og nu er jeg så ikke helt vild stærk i, hvad man rent faktisk kan få i de der T5 modeller, men kan du få Aqua-Glo fra firmaet Hagen, vil du med dette rør få nogenlunde samme tone/farvespektrum som med Grolux, forskellen er så bare, at Aqua-Glo giver mere lys end Grolux.....Håber du forstår.
Jeg bruger selv 4 x 30 watt Aqua-Glo T8 over min 900L......og har ikke Photoshop på min pc "bigsmile"

Svar med citat  

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
Det er faktisk lidt sjovt, det her med at udveksle erfaringer med forskellige lyskilder. Jeg har allerede siden sidste indlæg, skiftet mine rør fra Aquastar til Grolux. Jeg ser straks en mere/bedre efter min smag "rød" farve i fiskene "love" . Jeg syntes så bare ikke at det bliver for mørkt. Jeg tilsluttede lige en "sunrise" fra Aquastabil. Her syntes jeg faktisk at det ikke gjorde spor når jeg dæmpede dem lidt (Grolux). Jeg har aldrig prøvet de rør fra Hagen som du omtaler, hvilket jeg helt sikkert vil prøve "HAP" Tak for tipset.
Jeg tager liget et par billeder i aften med Grolux rørene, så kan man jo melde ind med hvad man hver især syntes er pænest.

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørre Åby
Postnummer og by: 5580 Nørre Åby
jeg syntes det ligner Potamotrygon Reticulatus rokke, har selv haft en af dem på et tidspunkt.... hvor store er de og hvad har du givet for dem Henrik ?

Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig

Svar med citat  

Tonni skrev:
jeg syntes det ligner Reticulatus rokke, har selv haft en af dem på et tidspunkt.... hvor store er de og hvad har du givet for dem Henrik ?

Hej Tonni

Det er Potamotrygon magdalenae (rød stingray). Hanen er ca 18 cm og hunen er ca 15 cm. Det er den mest fredelige rokke af alle. Havde jeg f.eks valgt en Lepoldi eller lignede (den sorte med hvide prikker) ville jeg sikkert få problemer om ikke andet med størrelsen, da de bliver ca 1 meter i dia. Dem som jeg har, bliver i naturen op til 50 cm. Men de er aldrig set større end 25 cm i akvarier, men de kræver dog stadigvæk ca 2 M2 bundareal for at de kan trives.
Pris: hmmm jeg har givet DKK: 3400,- for parret "dealer"
PS: Tonni, jeg skal nok komme forbi og hente både piller og mysis "HAP"

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  

Geografisk sted: Fyn
Postnummer og by: 5792 Årslev
Super flotte fisk, Henrik. "love"
Og det gælder både de opretstående fladfisk og de vandretliggende. "wink"

Spændt på at se, hvilken effekt ændringen i lyskilde har haft... :billede:

„When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.“

Svar med citat  

Så fik jeg taget et par hurtige foto´s med Grolux rør. Og jeg må da indrømme at de fik en lidt sunder "rød" kulør "HAP". Men jeg skal have testet de her Aqua-Glo fra Hagen ved lejlighed.
Det sidste billed er en af mine Royal eller alfa´r alt efter hvem vi er til "musik"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Henrik

Svar med citat  

Lone skrev:
Super flotte fisk, Henrik. "love"
Og det gælder både de opretstående fladfisk og de vandretliggende. "wink"

Spændt på at se, hvilken effekt ændringen i lyskilde har haft... :billede:

TAK

Henrik

Svar med citat  

Har undersøgt lidt ang. de Aqua Glo fra Hagen. Desværre fås disse rør kun op til henholdsvis 36W og 54W. Men Martin på CC anbefalede mig at kigge på dem som hedder farvekode 865. Jeg mener at det et rør fra philips. Er der nogle som har erfaringer med disse rør ?

Henrik

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 5500, Middelfart
jeg har prøvet disse rør. og nøj et grimt lys ! de giver mine fisk en underlig gul/grøn farve. jeg har prøvet mange forskellige kombinationer af rør. og har til dato ikke fundet noget der slår grolux rør.

Vi lærer noget nyt, hver dag !

Svar med citat  

Har du rent grolux, altså ingen anden lyskilde end grolux ?. Jeg mener også at disse philips 865 bliver bruge i plante akvarier med stor success. Det er lidt sjovt dette, fordi jeg har også kørt med mit Aqua-medic HQI (metal halogen) med 2 x 150W (Megachrome Tropic) de har en kelvin på 5600 og en lumen på 11500. Det er nok det fedeste lys jeg har haft (og stadigvæk har) men den røde farve i mine fisk forsvinder en hel del ved brug af disse. Derudover valgte jeg at fjerne dem da jeg fik mine rokker, da det var tydeligt at de ikke brød sig om dette lys (jo mørker jo bedre) og disse brænder giver altså lys helt ned på bunden ganske effektivt. Havde så tænkt på man kunne jo skifte fra 150W til 70W men så kræver det et nyt lysarmatur (ja - de er sgu dygtige). Men når vi snakker Watt og strømforbrug så var det lidt hip som hap. Enten 2x150W= 300W eller 2x58=116W + 2x80W= 160 total= 276W.

Henrik

Senest rettet af maack 18/10/2012 13:47, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland