Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Postnummer og by: 5500, Middelfart
Så kom der lidt stemningsbilleder "love"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Vi lærer noget nyt, hver dag !

Svar med citat  
Brugeravatar

Et par mere. Fiskene kommer sig mere og mere. Det kommer billeder igen om en lille uge, når de er faldet rigtig til "grine"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  

Postnummer og by: 6780 Skærbæk
Hej

Ser rigtig godt ud "cool"

Svar med citat  

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
De ser da rigtig flotte ud Samuel. Nu når folk begynder at komme tilbage fra ferie, haven og andre gøremål, så skal jeg da lige finde ud af, hvad forskellen er på dine og mine. Da de godt kan ligne hinanden til forveksling syntes jeg. Hvad er det dine hedder ?.

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Brugeravatar

Mine er fra floden Rio curua i alenquer regionen. Billederne snyder lidt. De er lidt mere rødbrune i virkeligheden. Hvad forskellen er aner jeg ikke. Jeg kan nu godt se lidt forskel. Men det er ikke meget. Måske Benny og blues har lidt input ? "HAP"

Svar med citat  

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer og by: 9440 Aabybro
Det ser saftsuseme godt nok bare rigtig godt ud.
Flot flot flot "love"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Bering skrev:
Mine er fra floden Rio curua i alenquer regionen. Billederne snyder lidt. De er lidt mere rødbrune i virkeligheden. Hvad forskellen er aner jeg ikke. Jeg kan nu godt se lidt forskel. Men det er ikke meget. Måske Benny og blues har lidt input ? "HAP"

Jeg kan da prøve, men nogen 100% klippefast forklaring findes nok ikke "sorry"

Rio Curua og Rio Cuipeua ligger begge i Alenquer regionen og ikke langt fra hinanden og så er det jo, at der ind imellem er lidt højvande og fiskene fra den ene flod lige smutter over til naboen.....Dette var så den simple forklaring på "ligheden"
Men ellers er Cuiperua modellen nok mere rød end Curua modellen....Dog er der så også eks. på Red Curua, der er meget røde og uden aftegninger.

Det er svært, da fiskene ikke tager hensyn til "grænser" og eksportøren er jo så også den, der sætter navneskiltet på kassen. De seriøse eksportører holder sig så til området, hvor fiskene er fanget og regulerer så bare prisen efter hvordan fisken tager sig ud (farve - aftegninger og lign.)

Svar med citat  

Geografisk sted: Nordjylland
Postnummer og by: 9440 Aabybro
Jeg tilslutter mig Benny... alle VF Brune, Blå og Røde ligner hinanden rigtig meget og den eneste rigtige måde at navngive disse, er ved angivelse af fangstlokation.

Svar med citat  
Brugeravatar

Tak benny. Det besvarede spørgsmålet rigtig godt "HAP"

Ud fra billederne af Henrik's så virker de mere røde omkring deres aftegninger. og mine virker mere røde/brune på selve kroppen."neutral"

Jeg er virkelig positivt overraske over hvordan de allerede står fremme ved glasset, svømmer rundt i hele akvariet og er nysgerrige. Det er helt fantastisk at se "love"

Jeg har fået 4 stk i 16-18cm og 8 stk i 14-15cm. Jeg er rigtig spændt på hvordan ungfiskene farver ud "surprised"

Svar med citat  

Geografisk sted: Skurup i Sverige
Postnummer og by: 274 33 Skurup - Sverige
Mine er begyndt som forventet og lovet, at farve mere ud på selve kroppen (rød). De gik i pH 7,5 og jeg fik at vide at hvis jeg havde en pH på mellem 6,5 og 6,9, så ville farverne blive rigtigt flotte (tips til dig Samuel). Jeg vil prøve at tage nogle nye billeder om et par dage, og ligge ind i min tråd. Men da de åbenbart kommer fra et område som ligger meget tæt på hinanden, kan de jo være søskende (dine og mine) "HAP" "HAP"
Men det er altså også noget svært noget når der skal sammenlignes på billeder. Hvilket lys har jeg over baljen og hvad har du. Hvilket kamera har jeg og hvad har du, hvilke blænde, ja jeg kan blive ved.

Henrik

When you aim for perfection, you discover it´s a moving target (Geoffrey F. Fisher)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland