Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørre Åby
Postnummer og by: 5580 Nørre Åby
Kan man ikke kun ha "respekt" for en der kan fodre "egne" unger op i de størrelser på den korte tid ???

(_i_) (_i_) (_i_)

Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørre Åby
Postnummer og by: 5580 Nørre Åby
og så tilbage til det tråden jo handler om "wink"

ser ud til at i har fået jer noget af en oplevelse på den tur.... super at i deler det med os på den måde "thums_up"

Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig

Svar med citat  

Jeg er faktisk lige skiftet over til Stendkers foder , jeg så Enold brugte det til de unger han har gående , og de var helt tossede med det, så tænkte jeg ville prøve at introducere mine egne for det også i starten egentligt bare som et lille suplement engang imellem men nu er det altså blevet hovedfoder, da jeg ikke har brugt det længere tid end 14 dage kan jeg ikke rigtigt sige om der er nogen forskel frem for mielings , men mine fisk er godt nok pjattede med det , man skulle tro det var slik de fik , det når dårligt at ramme bunden før det er væk.

Af alle foder typer jeg har brugt er det klart det der har været mest populært blandt fiskene herhjemme , så det får de fremover så må jeg se om man kan se forskel i væksten på dem hen af vejen "HAP"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Postnummer og by: 7500 Holstebro
Blues er på et tidspunkt i denne tråd inde på at der bliver fodret 3 gange om dagen og at foderet dårligt når bunden inden det er væk.

Med det in mente tænker jeg på om vi ganske simpelt fodrer for hårdt på vores fisk .

Jeg har selv en Labrador " ja altså en hund" og den vil jeg jo gerne være god ved og den får da , eller har fået , næsten det den kunne køre ind af diverse gode sager med det resultat at den er smælderfed .

De filtre de anvender hos Stendker er nok ikke lige gearet til fodring som vi gør det , eller som nogle af os , så mon ikke vi burde lede tanken hen på at de proteiner og gode sager vores fisk får at spise altså også skal omdannes til muskler og ikke fedt og så kan det da godt være at det tager en 12-14 timer mere at få dem i voksenstørrelse .

Mvh Poul.

Jeg har nu aldrig set en bodybuilder spise mens han træner "grine" .

Nogle akvarister har særdeles overdimensionerede biofiltre måske netop for at afhjælpe den overfodring " hvis der altså er en " .

Min konklusion er så at jeg har da fået lidt at tænke over , Det går da nogenlunde ok for Stendker.

Lone råder alle til at fodre deres fisk op i bb akvarier med hyppige SMÅ måltider og den filosofi er jeg vel egentlig personligt enig i men er da ikke sikker på at jeg rent faktisk gør sådan selv "overfodring".

Jeg vil så ud fra hvad jeg har læst i denne tråd tænke mig om en ekstra gang inden jeg fodrer .

Ja det blev så lige til brokker og tanker fra Holstebro af en træt Poul der lige er færdig med vandskifte fodring osv , efter endt arbejde.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Lidt forsinket, men jeg sover om natten "locked"

Allerede på vejen hjem var vi egentlig godt klar over, at den der med fodring 3 gange daglig nok ville vække lidt undren rundt omkring og at det nok ikke ville leve op til den efterhånden danske "standard".

Forklaringen tror jeg egentlig er ret simpel:
Fiskene kan jo ikke vokse på luft, men vi ved også, at forurenet vand kan de altså heller ikke vokse i og så er spørgsmålet jo så, hvad der har størst betydning og her tror jeg, at det rene vand har den største betydning......JO selvfølgelig skal fiskene have noget at spise, men tingene skal jo altså passe sammen og hvad er så nødvendigt og hvad er det egentlig, vi måske går og bilder os selv ind "thinking" Er det nødvendigt med 5-8 fodringer dagligt, eller gør vi bare fiskene (og os selv) en bjørnetjeneste og giver alt det foder ikke bare en ringere vandkvalitet, som på ingen måde gavner fiskene i deres vækst "thinking"
Den helt store forskel i "vores" måde og Stendkers (tror jeg) er at det foder de bruger, aldrig har været frosset eller på anden måde bearbejdet til et eller andet langtidsholdbart.......der bliver lavet foder hver dag og det er således altid frisk og ingen vitaminer/mineraler går tabt.....det tror jeg på, gør en mega forskel.

Og ikke for at vende tilbage eller opfordre til en ligegyldig debat "wink" men den med væksthormoner/krudt i foderet og så det faktiske resultatet: Super stærke fisk....den hænger altså ikke sammen og fakta er da også, at den påstand om ekstra tilskud kommer fra folk, der handler med andre typer discus.

Svar med citat  

Postnummer og by: 2620 Albertslund
Jeg ved godt det er "off_topic" :sorry: men jeg ville da godt lige have navne på hvem der er hvem på dette billede.

Lone kan jeg da godt gætte hvem er "grine" men mand folkene er jeg lidt i tivl om "thinking"

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Fra venstre mod højre:

Blues - Benny - Lone - Volker og Lasse.

Og som rosinen i pølseenden, var konebilen selvfølgelig også med.
Vedhæftet fil:
_DSC0021-001.JPG

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Boardindeks » Info » Discus oplevelser fra det store udland