Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: foder-farve

Postnummer og by: 3300 frederiksværk
Jeg syntes mine fisk har mistet sine skarpe farver jeg fodrer med sak granulat og sv2000 oksehjerte baseret farvefoder kan i anbefale noget der kan få farverne til at blive noget skarpere det nederste billede som de så ud da jeg fodrede dem op Den røde farve er nærmest blevet rødbrun og det hvide blåt

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Det er egentlig meget normalt, at turkis typerne står lidt skarpere i farverne som ungfisk og så efterfølgende bliver lidt mere matte i glansen - så på sin vis er alting helt normalt.
Vil du så gerne have kuløren lidt mere fremhævet, så kan du skifte dit SAK granulat (det har aldrig været et super foder) ud med noget Tropical granulat: http://www.tropical.pl/en/products/aqua ... d-50-plus/

Men selv om en type kaldes Rød Turkis, så er den ikke rød som i rød men mere rødbrun og nogen har næsten intet rødt.
De rødturkis hvor det røde er mest fremhævet, er dem, der er lavet på Snake Skin.

Men ellers synes jeg da, at du har nogle ret pæne fisk "thums_up"

Svar med citat  

Tak for det :thx: jeg vil så skifte sak granulat ud er også ved at løbe tør for det

Svar med citat  

Mine nye små nægter stadig efter en uges tid at indtage granulat De får lidt granulat om morgenen som jeg fjerner igen efter en times tid senere får de stendker frost foder som de guffer i sig Hvad gør jeg for at få dem til at spise granulat

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
kurt skrev:
Mine nye små nægter stadig efter en uges tid at indtage granulat De får lidt granulat om morgenen som jeg fjerner igen efter en times tid senere får de stendker frost foder som de guffer i sig Hvad gør jeg for at få dem til at spise granulat

Du kan evt. lægge granulaten i blød i vand en ½ times tid inden fodringen, så bliver det blødt og mere/lettere spiseligt for fiskene.
Spiser de det ikke straks, er det super, at du ikke lader det ligge, men du skal så bare ikke erstatte næste måltid af noget de gerne spiser......de er såmænd ikke dummere end, at de ret hurtigt vender sig til "Der kommer noget bedre senere", så du holder bare på med granulaten i et par dage og dropper Stendker frost. De skal selvfølgelig ikke sultes til evig tid, men får de ikke andet over et par dage, vil jeg tro, at de nok skal tage det.

Svar med citat  

Tak for det Benny det prøver jeg

Svar med citat  

Måtte opgive at sulte de stædige krabater den ene var ved at vælte De fik kød igen men jeg lod noget granulat ligge på bunden så det blandede sig med frost foder så opdagede jeg i dag at de er begyndt at tage granulat til sig "thums_up"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder