Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Øredfoder
Brugeravatar

Postnummer og by: 8000 Århus c
Hvor får man fat på ørred piller
Mvh Jan Stubbe

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Postnummer og by: 7500 Holstebro
Jan det er altså ikke BARE at få fat på ørredpiller :

Nr 1 er at få dem til at spise det .
Nr2 : de har et enormt højt proteinindhold .
Nr3: de skal gradvist tilvænnes
Nr4: giver du kun det som hovedfodder tror jeg du lander i problemer da dem der ikke bliver spist sviner helt vildt .

Nr5 : det er sgu fint at give råd om ørredpiller men der følger altså lige et par ting med " Jesper " "surprised" .

Blot en lille ting fra Holsteby .

Når nu du bestemmer dig for at prøve med Ørredpiller , så spørg lige den nærmeste ørredopdrætter hvor du bor om du kan købe en lille pose af ham .

Mvh Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Syntes ærlig talt ikke det er ok at anbefale Ørredpiller uden at fortælle bare lidt mere om hvad Ørredpiller er for en størrelse og hvad de kan .

Beklager men jeg er lettere rystet! "redeye" .

Jesper du må banen igen "kriz"

Mvh Poul.

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
Rystet? Det er kanon godt foder, og ja det sviner hvis der ikke spises op, det gør alt andet foder også... Tricket er ligesom med granulat at få dem til at æde det, gør de det, så får man store flotte discus. Kender endnu ikke nogen som ikke synes det er et godt foder når først de tager det. Men du har måske andre erfaringer Poul? Undre mig da i den grad over hvis du synes det er dårligt, det er da noget at det bedste og billigste man kan få, og så er det gennemtestet som intet andet foder. Uden at det beviser noget så var det også det hecklerne blev fodret op på sammen med mysis, og hverken størrelse eller ynglevillighed er vist set lige ret mange steder "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Jesper , jeg har på ingen måde sagt det er dårligt foder , syntes bare at det må være på sin plads at gøre opmærksom på netop de ting du nævner .

Samtidig vil jeg da gerne se billeder af de andre fisk du og din far har fodret op på den slags foder .

Forstår ikke helt din pessimisiske holdning til mine indlæg , syntes du ikke det vil være passende at sende mig en pb hvis du har et eller andet i mod mine indlæg eller mine holdninger , syntes faktisk ikke de hører til til offentlig skue .
Og igen Jesper de bedste hilsner fra Holstebro .

Mvh Poul.

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
Stubbe starter med at spørge om hvilket foder han skal bruge til at fede sine fisk lidt op, jeg tror ikke der er noget andet foder der kan måle sig med ørredpiller til det, du skriver så at du er rystet over at jeg anbefaler ørredpiller, uden at tilføje en masse andet, og det er da rigtigt at man godt kan tilføje alt muligt men der skal jo være tid til at skrive, og det har jeg ikke altid så meget af, og så bliver svarene knap så lange.

Men heller ingen sure miner her fra vissenbjerg "HAP"

Svar med citat  
Brugeravatar

Fandme i orden Moltrup "grine" .

Vi skal jo bare lige huske at videregive erfaringer når der er noget særligt .

Men super at vi lige fik vendt hele skuden rockon .

Så kommer vi sgu alle videre med de erfaringer vi nu har .

Vi snakkes ved Jesper :skål: . " .

Med venlig hilsen Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Mine erfaringer med ørredfoder svarer faktisk præcis til det Jesper beretter.

God tilvækst
Sunde fisk
Meget lidt svineri sammenlignet med andre granulat typer eller oksehjerte, dog skal der selvfølgelig ikke fodres mere end der bliver ædt op da ørredfoder er et kraftigt foder der hurtigt kan ødelægge vandkvaliteten hvis det bare ligger på bunden.

Jeg synes dog kun at du skal se det som en del af en varieret foderplan da der jo selvfølgelig ikke er specielt meget farve i ørredfoder og derfor vil dine fisk blive lidt "flade" i farverne hvis du udelukkende bruger det.

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
Det er så ikke for at starte en "krig" "wink" men jeg må altså give Poul en smule ret og Allan en "thums_up" for at komme med den forklaring Poul efterlyser.

Ørredpiller er da uden tvivl et godt alternativ, men de skal så også bruges med lidt omtanke, da ørredpiller er målrettet koldtvands fisk (fede fisk) og den kategori er det nok lidt svært at få puttet discus i.
"Vores børn vil også vokse godt og hurtigt blive store på en daglig indtagelse af wienerbrød, men det er nok ikke lige den sundeste kostplan"

Der er jo så også brugere af ørredpiller med mottoet "Det er billigt og for dævsen de vokser" der har måtte sande, at det måske ikke var så heldigt alligevel - i hvert fald ikke i for store mængder.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 8000 Århus c
Tror da bare jeg holder mig til Discus life, Blodworms, og Artemia. så prøver jeg at supplere med noget stenkder foder senere.

Mvh Jan "wink"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder