Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
Jeg fik fornylig 1 kg. ørredpiller i en god størrelse, jeg giver det til scalarer manacapuru, de spiser det lystigt, og tetraer også, jeg håber da også fiskene vil få mere størrelse med dette foder, mine scalarer har stået stille i vægst længe.

Svar med citat  

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
Fiskene her tog dog foderet fra dag 1, de spiser det med større velvilje end "rigtigt" discus gran.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Postnummer og by: 7500 Holstebro
Lars 8000 Læs nu lige tråden igennem bare lige en gang mere "sorry" .

Så fanger du nok den røde tråd der ligger bag disse indlæg . "surprised"

Mvh Poul.

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
soennik skrev:
Lars 8000 Læs nu lige tråden igennem bare lige en gang mere "sorry" .

Så fanger du nok den røde tråd der ligger bag disse indlæg . "surprised"

Mvh Poul.

Det gør jeg så ikke, hvis det ikke omhandler ørredpiller, vækst, sundhed osv. Som er en del af det Lars skriver om? Du har sat mig af poul "grine"

Hvis jeg skal komme med et alternativt bud, så er det at de 2 som har benyttet ørredpiller over flere år mener at de er et kanon godt foder, mens andre som ikke er kommet rigtigt i gang med ørredpillerne endnu er mere skeptiske "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Okay Jesper det jeg mener er at som Benny skriver er at de er udviklet til koldtvandsfisk , altså ørreder som er fede fisk der lever i koldt vand og ikke tropefisk som lever i varmt vand .
Det foder der fodres mest med er jo nok oksehjertemix enten Stendker eller sv 2000 og der tilsigter man at finpudse hjerterne for fedt inden hakning "se opskrifter på youtube" sådan som der gøres der er jeg sikker på man også gør ved de 2 store producenter .

Proteinindholdet i en nyåbnet sæk ørredpiller er jo samtidig enormt højt og hård kost til discus der ikke har været vant til den slags .

At jeg advarer, hvis man da kan kalde det at advare er netop for at nye ikke skal overfodre med den slags da uspiste piller unægteligt vil svine helt vildt i vandet .

Jeg vil ikke sige at ørredpiller ikke er godt hvis det altså bruges med omhu og føler mig sikker på at det heller ikke skal bruges som hovedfoder blot tilskud og jeg ved godt at både du og allan har og har haft succes med pillerne og vil da sige at mine får lidt indimellem .

Håber ovenstående får dig til at forstå at jeg har skrevet som jeg har og at det ikke er for at starte en "krig" "grine" om hvad vi hver især fodrer med og hvad der er godt og skidt .

Mvh Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
moltrup32 skrev:
Hvis jeg skal komme med et alternativt bud, så er det at de 2 som har benyttet ørredpiller over flere år mener at de er et kanon godt foder, mens andre som ikke er kommet rigtigt i gang med ørredpillerne endnu er mere skeptiske "wink"

Jeg ved såmænd ikke, om det er alternativt.....man deler vel ud af den erfaring, man har. :idea:
Desværre er det så bare gerne sådan, at forholdet gode/dårlige erfaringer er noget der ligner 90:10 med det flotteste tal til de gode, da den der med at dele ud af de mindre heldige resultater ikke rigtig harmonerer med "Se hvad jeg kan" og ja, så giver det jo nok ikke det korrekte billede.

For mit vedkommende blev ørredpillerne skrottet for mere end 10 år siden. Fiskene ville såmænd gerne spise dem (specielt ungfiskene) og de belastede såmænd heller ikke vandet mere end så meget andet, men de var så jævnligt årsag til maveproblemer og med ørredpillernes forsvinden forsvandt maveproblemerne også.
Jeg skal så ikke kunne sige, om der er forskel fra et produkt til et andet - men igen - hvis nu folk med de knap så heldige erfaringer ville liste frem i lyset, så er det jo stadig maveproblemer og varmekur folk tumler med i forbindelse med fodring med ørredpiller.

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
Benny skrev:
moltrup32 skrev:

Jeg ved såmænd ikke, om det er alternativt.....man deler vel ud af den erfaring, man har. :idea:
Desværre er det så bare gerne sådan, at forholdet gode/dårlige erfaringer er noget der ligner 90:10 med det flotteste tal til de gode, da den der med at dele ud af de mindre heldige resultater ikke rigtig harmonerer med "Se hvad jeg kan" og ja, så giver det jo nok ikke det korrekte billede.

For mit vedkommende blev ørredpillerne skrottet for mere end 10 år siden. Fiskene ville såmænd gerne spise dem (specielt ungfiskene) og de belastede såmænd heller ikke vandet mere end så meget andet, men de var så jævnligt årsag til maveproblemer og med ørredpillernes forsvinden forsvandt maveproblemerne også.
Jeg skal så ikke kunne sige, om der er forskel fra et produkt til et andet - men igen - hvis nu folk med de knap så heldige erfaringer ville liste frem i lyset, så er det jo stadig maveproblemer og varmekur folk tumler med i forbindelse med fodring med ørredpiller.

Fair nok, jeg har bare ikke oplevet de problemer overhovedet, hecklerne slog aldrig en prut forkert mens jeg havde dem på trods af en ensidig diæt af ørredpiller og mysis.

Svar med citat  
Brugeravatar

Jeg har set de Heckler du henviser til , syntes du ikke det vil være på sin plads at vise billeder af de unger som Hecklerne har lavet og samtidig vil vi da gerne se billeder af de andre succeshistorier med ørredpiller du har bare lige for at sætte det hele i perspektiv .

Mvh Poul.

Svar med citat  

Geografisk sted: Silkeborg
Postnummer og by: 8600 Silkeborg
Hej

Tråden handler godt nok om ørredføder, men har nogen prøvet med foder til koi. Det er måske lettere for de fleste at få fat i.
"dum"

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder