Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Postnummer og by: 7500 Holstebro
Som overskriften lyder har jeg lavet en smule hjemmelavet foder som skulle kunne farve lidt mere rødt.

Døm selv " Jeg kan da godt røbe at fiskende ikke bare spiser det MEN ÆDER det .

Mvh Poul.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  
Brugeravatar

Det er nok særligt det sidste billede der gør sig gældende men jeg kan se en forskel efter fodring efter blot en uge .

Mvh Poul.

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
Hej Poul, vil du løfte sløret for hvad du bruger, hvis du virkelig vil have dem røde skal du prøve det der hedder carophyll pink, det er virkelig noget der sætter gang i farvesætningen "bigsmile" kan godt huske hvodan sådan en klat hjemmelavet foder kan bliver angrebet "wink" det er sjovt at se på.

Svar med citat  
Brugeravatar

Ja selvfølgelig vil jeg da løfte sløret , det er såmænd bare den hvide fiskefilet i traditionel oksehjertemix der er skiftet ud med fersk lakse filet samt de mest røde hele skalrejer jeg har kunnet finde .

Det du henviser til Jesper har jeg nu aldrig hørt om , kan det være det der bruges i farvefoder fra de store producenter ?

Mvh Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Ups !

Mangler da lige at skrive om hvorfor jeg bruger Laksefilet , jeg har engang læst om en der havde lavet noget foder selv med netop laksefilet og hans Snowwhite blev helt røde hvilket jo nok ikke lige var hans hensigt men den sideeffekt kan jeg godt bruge .

Kan ikke finde eller huske hvor jeg har læst det desværre .

Mvh Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Postnummer og by: 2635 Ishøj
Det er MEGET nemmere at hælde RØD FRUGTFARVE i vandet. SÅ BLIVER DET HELE RIGTIG RØDT LIGE MED DET SAMME "grine" "grine" "grine"

Eller paprika. Det øger også forbrændingen. (Seriøst)

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Postnummer og by: 2635 Ishøj
Enold skrev:
Det er MEGET nemmere at hælde RØD FRUGTFARVE i vandet. SÅ BLIVER DET HELE RIGTIG RØDT LIGE MED DET SAMME "grine" "grine" "grine"

Eller paprika. Det øger også forbrændingen. (Seriøst)

Vil man have gullige fisk kan man bruge GURKEMEJE.

Svar med citat  

Postnummer og by: 5492 Vissenbjerg
soennik skrev:
Ja selvfølgelig vil jeg da løfte sløret , det er såmænd bare den hvide fiskefilet i traditionel oksehjertemix der er skiftet ud med fersk lakse filet samt de mest røde hele skalrejer jeg har kunnet finde .

Det du henviser til Jesper har jeg nu aldrig hørt om , kan det være det der bruges i farvefoder fra de store producenter ?

Mvh Poul.

Har brugt ørred i foderet, da jeg jo fisker en del, og det tager de gerne, men andelen skal ikke være for stor. Jeg mener det er canthaxin (staves) de bruger som rød farve hos f.eks mieling, carophyll pink er den kunstige og langt kraftigere version, det skulle dog stadigvæk have positive egenskaber ud over farven. Jeg købte noget af Boris på ettidspunkt og det kan virkelig give dem noget kulør "wink"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Næsten alt færdiglavet foder Sv 2000, Mielings, alle granulater bliver tilsat kunstigt farve typisk Canthaxantin og Astaxantin.
Det røde i Pouls ørredfiletter er også Astaxanthin og Jespers vidunder farve ja det er faktisk også bare et Handelsnavn for Canthaxantin "wink"

Selvfølgelig er Carophyll pink meget mere effektivt da det er 10% rent Canthaxantin og i ørredfoderet som Pouls ørredfilet er fodret op på er der kun 60-80mg/kg i. Hvormeget der så er i fileten kan jeg måske finde ud af i morgen ?
Jeg har selv blandet Canthaxantin i mit hjemmelavede foder i "gamle dage" og jeg må give Jesper ret i at det satme er effektivt.

Forskningen har desuden bevist at ynglen fra fisk fodret med pigment foder er stærkere og har en større overlevelse , og det er jo kun en fordel rockon

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Jeg har idag fået et par plader af Poul hjemmelavede oksehjertemix, fiskene er helt tossede med det rockon

Han siger godt nok at det er lavet af oksehjerte ,men det lugter som om at det er kebab der er hovedingrediensen "grine" jeg er sikker på at man ikke kan opdrive et hvidløg i Holstebro og omegn idag

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder