Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
De gange jeg har købt sorte mygge larver på frost har været af en alt -alt- alt -for ringe kvalitet...

Ved ikke om i andre herinde har været heldigere end mig, men det produkt i blister pakker mener jeg ikke er af god kvalitet, der en masse vand i (som i så meget andet) og der er en del "støv" og resten er meget små sorte mygge larver.

For nogle år siden solgte "Tropical" frostfoder, det var en super kvalitet, kendte dog kun deres røde myg, de var meget store og ikke noget "snask" i pakkerne.

Nu vil jeg prøve nogle produkter i Tyskland,

Ps,
Benny jeg har sendt dig en pb, ang. et kort til sidens sponsorer i Tyskland.

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
De der "tryk ud" blisterpakker har alle dage været noget skidt. Foderet kan i nogle tilfælde være ok, men når sådan en "terning" består af 70% vand og 30% reelt foder, så skrider økonomien sig en tur.

Det bedste resultat hvis man køber 100 grams plader, er uden tvivl pladerne udformet som en plade chokolade og som regel er dem til et par kroner mere pladen også bedre end de helt billige.

Tropical har så mig bekendt aldrig gjort i frostfoder, men jeg tror nu også, at mærket du tænker på, er Ruto......de leverede for år tilbage ganske fornuftige produkter, men lå også prismæssigt i den lidt høje ende - det gør de stadig.
Skal du til Flensborg (Batteriestrasse) og svinge med rabatkortet, er produkterne fra Coolfish ganske udmærket - ikke noget himmelråbende falden på halen, men regulerer rene varer.

Svar med citat  

Skal du til Flensborg (Batteriestrasse) og svinge med rabatkortet, er produkterne fra Coolfish ganske udmærket - ikke noget himmelråbende falden på halen, men regulerer rene varer.

OK tak for oplysning, jeg vil da købe lidt forskelligt, også nogle af disse produkter, kvaliteten kan da kun være bedre "HAP"

Det var nu fra Tropical , men nok 5 år siden, jeg fremviste endda forretningen i Plantorama 2000 en pakke for at købe flere af denne type, men de har dem ikke mere, og det ser heller ikke ud til at Tropical sælger det mere...jeg vil prøve at skrive til dem.

Svar med citat  
Brugeravatar

lars8000 skrev:
Det var nu fra Tropical , men nok 5 år siden, jeg fremviste endda forretningen i Plantorama 2000 en pakke for at købe flere af denne type, men de har dem ikke mere, og det ser heller ikke ud til at Tropical sælger det mere...jeg vil prøve at skrive til dem.

Okay, så tror jeg, at jeg er med.

Der er så lidt forskel på, om noget er navngivet, eller er produceret af.

Vedhæftet fil:
1[2].jpg

Vedhæftet fil:
Blister-gefroren-Fischfutter-Unimix-Tropical-bl-215[1].jpg

Og med al respekt så har ovenstående intet med firmaet Tropical at gøre, men er en metervare, stort set alle dyrehandler kan få sat deres eget navn på og det havde Plantorama også i sin tid.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Svar med citat  

@ Ja det er muligt, jeg har bare svært ved at tro det oprindeligt skulle komme fra akudim, deres produkter er efter min erfaring desværre ret ringe, med masser af vand i pakkerne. "sorry"

Svar med citat  
Brugeravatar

lars8000 skrev:
@ Ja det er muligt, jeg har bare svært ved at tro det oprindeligt skulle komme fra akudim, deres produkter er efter min erfaring desværre ret ringe, med masser af vand i pakkerne. "sorry"

Oprindeligt kommer det sikkert fra Kina og så har de forskellige firmaer fået klistret deres eget navn på etiketten.

I dag ser Akudims pakninger således ud: http://www.akudim.dk/akvarieartikler/frostfoder/ rul lidt ned så kommer 100 grams pladerne.

Jeg kender ingen af produkterne (har aldrig brugt dem) så om det kun er etiketten, der er skiftet, eller om det også er forskelligt indhold, tør jeg ikke spå om.......men det ligner da umiddelbart 2 forskellige varianter.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder