Tilmeld    Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
hej

jeg købte en stor plade stenker frostfoder
den var jeg godt nok ikke imponeret over "sad"
fiskene ville slet ikke spise det "sad"
det der var galt er at der var så meget fedt i blandingen så foderet dårligt kunne opløses
har i oplevet det samme ???

nå men jeg var en tur hos bjarne (guppy 09)
han fodere med stenker bare i tern i stedet for de store plader
det er jo noget helt andet foder "grine"
der så kvaliteten ikke ud til at fejle noget

jeg havde ellers lovet mig selv at der ikke kom mere stenker mad ind hos mig men jeg har da skiftet mening nu "surprised"

mvh. søren

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Holstebro
Postnummer og by: 7500 Holstebro
Hej Søren .

Min erfaring med Stendker foder begrænser sig også kun til 1 stor plade og den har jeg hovedsageligt brugt til mine Pigeonunger og de spiste nu med velbehag ,de æder som tøndetærskere og jeg tror såmænd jeg kunne blende en gammel sur sok til dem uden de opdagede det .

Mine efterhånden halvstore RT unger fra Tonni der er i stuen var nu ikke så begejstrede.

Mvh Poul.

Svar med citat  
Brugeravatar

Postnummer og by: 2700 brønshøj
soennik skrev:
Hej Søren .

Min erfaring med Stendker foder begrænser sig også kun til 1 stor plade og den har jeg hovedsageligt brugt til mine og de spiste nu med velbehag ,de æder som tøndetærskere og jeg tror såmænd jeg kunne blende en gammel sur sok til dem uden de opdagede det .

Mine efterhånden halvstore RT unger fra Tonni der er i stuen var nu ikke så begejstrede.

Mvh Poul.

hej poul og tak for svaret

kunne bare ikke forstå at foder fra samme producent kan være så forskelligt
her i huset er det sv 2000 der er livretten

mvh. søren

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Jordrup ved Kolding
Postnummer og by: 6064 Jordrup
Jeg har kun prøvet Stendker foder i store plader og jo det er noget fedtet stads som ikke bliver opløst jeg er sikker på at der er kommet noget bindemiddel i (gelatine ?).
Jeg synes dog at det er fint foder til unger da man fint kan give dem en stor klump som de så kan hygge sig med mens jeg er på job, giver jeg en tilsvarende klump Sv 2000 bliver den hurtigt splittet i atomer med grumset vand til følge.
Om det er det samme som Stendker selv fodrer med er jeg nu ikke helt sikker på ? Holdet havde vist set at det blev lavet frisk hver dag , mens det frosne er made by RUTO.

Mit liv er gået i fisk - men det er fedt

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Limfjordens Perle.
Postnummer og by: 7900 Nykøbing Mors
Stendker laver maden hver dag, så det bliver ikke frosset.
Jeg havde fingrene i en af bakkerne "oops" og det virker meget mere finhakket eller blendet end f.eks. SV2000 (Nærmest som optøet Miehlings Jungfish) så det er vel troligt, at der kommer bindemiddel i. Fedtet synes jeg nu ikke det virkede.

Både Stendkers hjemmeside og Volker sagde at det blev lavet af Ruto efter deres opskrift. Den kan naturligvis være modificeret på grund af at det skal fryses, men det undrer mig, at der er forskel på plader og blisterpakninger.

Jeg har helt ærligt aldrig brugt det, og kommer nok heller ikke til det, - SV2000 virker fint som hovedfoder hos mig.

Blues.
-------

Rigtige mænd har Heckler :-)

-------------------------------------------------------
Never let them see you sweat. "Colin Powell"

Svar med citat  

Herhjemme er fiskene røget på rent stendker foder , i blister pakkerne startede egentligt på baggrund af jeg så hvor stor en succec Enold brugte det til ungerne han havde gående "wink" og nu har jeg da kørt med det i en måneds tid og det er en kæmpe succes herhjemme , hver et gram bliver slugt og det når dårligt at ligge sig på bunden før det er væk så herhjemme står den på rent stendker foder "HAP"

Med hensyn til om det er det samme som Stendker selv bruger så er jeg ret overbevist om at man som Stendker ikke kan leve med at påstå det er det samme de bruger til deres egne fisk , hvis det så senere skulle vise sig at det ikke er det , så mon ikke at de sender en opskrift til RUTO som så laver det efter deres foreskrifter medmindre andet er bevist må man jo gå ud fra de taler sandt "HAP"

Og hvor meget af næringsværdierne ryger pga. af det er frost foder eller optøet ?? tror nu ikke det er det helt store , så skulle man jo ikke kunne fryse foder , mad , osv hvis alt næringen røg hvis man frøs det , siger ikke det er lige så godt som råvare , men det må være tæt på "HAP"

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørre Åby
Postnummer og by: 5580 Nørre Åby
jeg har aldrig selv prøvet stendker goodhard.... og jeg kommer heller ikke til det !!! jeg vil på ingen måde sige det ikke er pengene værd, men jeg er nok af den mening at jeg ikke kan finde en enste grund til at jeg skal betale dobbelt så meget for mit foder, som jeg egentlig syntes er dyrt nok i forvejen med de mængter jeg bruger "surprised"

Du må sku undskylde Niklas.... men bare at tro blindt på at stendker bare lukker op for lykke posen, er det ikke en lille smule naivt ??
(skal på ingen måde tages personligt...)
det er jo noget som hverken du eller andre normale Discus tosser nogensinde vil kunne bevise "locked"

jeg har da foderet et par unger eller tre op, og jeg vil vove den påstand at resultatet ikke ville være anderledes hvis jeg havde brugt stendkers goodhard....

Vær mod andre som du ønsker andre skal være mod dig

Svar med citat  

Tonni skrev:
jeg har aldrig selv prøvet stendker goodhard.... og jeg kommer heller ikke til det !!! jeg vil på ingen måde sige det ikke er pengene værd, men jeg er nok af den mening at jeg ikke kan finde en enste grund til at jeg skal betale dobbelt så meget for mit foder, som jeg egentlig syntes er dyrt nok i forvejen med de mængter jeg bruger "surprised"

Du må sku undskylde Niklas.... men bare at tro blindt på at stendker bare lukker op for lykke posen, er det ikke en lille smule naivt ??
(skal på ingen måde tages personligt...)
det er jo noget som hverken du eller andre normale Discus tosser nogensinde vil kunne bevise "locked"

jeg har da foderet et par unger eller tre op, og jeg vil vove den påstand at resultatet ikke ville være anderledes hvis jeg havde brugt stendkers goodhard....

Nu har jeg det sådan med hensyn til foder og de dyr jeg nu har , at jeg køber det jeg kan se mine dyr kan lide og fungere på , har prøvet at hav af foder mærker til mine hunde fx. alt fra billige mærker til 300 kr for 15 kg og så til dyrelægens der koster 699 kr for 14 kg , nu fungere mine hunde tilfældigvis og desværre for mig bedst på dyrelægens til 699 for 14 kg. og så skal de selvfølgelig have den foder og ikke det billige som de får tyndskid af og skider 5 gange om dagen på , og det samme gælder egentligt mine fisk jeg køber det jeg kan se de er helt pjattede med og som jeg føler at de fungere bedst på og så får de det uanset hvad prisen er , har jeg ikke råd til at købe det bedste foder til mine dyr så skal man ikke have dyr.

Dermed ikke sagt dit foder ikke er kvalitet , jeg har aldrig prøvet SV2000 så derfor kan jeg ikke udtale mig om det, men har da prøvet en masse andet , og nu har jeg kørt med stendker´s foder i et stykke tid og det fungere foreløbigt for mig og mine fisk, så er prisen sådan set underordnet , jeg vil aldrig nogensinde påstå at det er bedre end det du eller andre bruger , og du har sikkert helt ret i at udfaldet af dine og andres unger ikke ville blive bedre ved at bruge stendkers foder.

Og mener heller ikke det er naivt at tro på det stendker siger , kan ikke se hvad de skulle få ud af at lyve , så skal du jo mistro alle der sælger et eller andet hvor de fortæller hvad det er for at de lyver og ændre på tingene når det lander hos forbrugeren "wink"

Svar med citat  

Postnummer og by: 6705 Esbjerg Ø
Altså nu sidder jeg og kigger inde på akvariebutikken.dk efter foder til de unger jeg skal hente i weekenden, og så læser jeg lidt her på samme tid..
Sv 2000 og Goodheart koster da begge 79kr for 500gram?
Så kan jeg ikke lige se meningen i jeres samtale, hvis kvalitet er lige god og prisen er ens? :)

Undskyld, men vil bare være sikker på at jeg bestiller det rigtige. :-)

Svar med citat  

Postnummer og by: 8000 Aarhus C
Nu har jeg ikke lige chekket priserne, men jeg ville 100% vælge sv2000 dajeg synes goodheart sviner vandet helt utrolig meget- bare min mening, og mine unger fra Storm spiser rigtig fint sv2000

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Boardindeks » Pasning og pleje » Foder