Log ind    Forum    OSS

Boardindeks » Diverse » Selskabsfisk til discus

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked

Postnummer og by: 4760 Vordingborg
Hej Discus hobby.

Jeg står i den situation at jeg har et akvarie på cirka 450 liter. I akvariet går der 10 stendker discus unger, 8 små jordspisere samt et utal af pansermaller. Akvariet er indrettet med sandbund og et lille antal sten til pynt, da det skal være nemt at fjerne foderrester samt lort fra fiskene.
Filteret består af en AM-top 3337 samt et hmf filter med en pumpe der kan klare 1200 liter/timen.

Mit spørgsmål lyder på hvordan at det kan være at mine pansermaller stille og roligt dør. Kan det være fordi at de ikke kan "klare" de mange fodringer som mine discus bliver tilbudt om dagen (cirka 5) eller kan der være en anden årsag? En anden årsag kunne være vandværdierne da jeg ved at pumperne er belastede med min fiskemængde... men jeg overholder mine ugentlige vandskift, så jeg er lidt på bar bund..

Mvh Mads

Svar med citat  
Brugeravatar

Geografisk sted: Als
Postnummer og by: 6400 Sønderborg
:welcome: til Mads.

Der kan være flere årsager, men den oplagte er nok, at du har alt for lidt filterkapacitet til alle de fisk og som du selv er inde på, er vandet nok godt og vel belastet.
En anden mulighed er - afhængig af typen af pansermaller - at dine pansermaller ikke kan leve/gå i vand med temp. på 28-29 grader og ganske enkelt bukker under grundet vand temp.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Boardindeks » Diverse » Selskabsfisk til discus